• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser denna Panna ok ut?

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Letar lite efter en Submersible, snubblat över denna Panna 025 från -99. Jag tycker den ser ok ut, men vad vet jag. Kommentera gärna. Tack för hjälpen.


IMG_2003.JPG
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Ser rätt ok ut för att vara från 99. En liten ding på första markören på vridringen dock.
25 är en titanklocka, aldrig testat en IRL men jag hade en 24 i stål som jag gillade, den hade lite tyngd.
Stör du dig inte på datumbubblan så är submersible en mkt trevlig klocka. Datumbubblan blev för mkt för mig dessvärre..

FYI - Submersible är något högre än 112. Trots sina 45mm så märker du inte av den extra mm som den har jmf med 112.
 
  • Like
Reactions: CLT

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Du är ett levande lexikon Micke. Tackar. Datumbubbla är jag inte heller så förtjust i. Men jag tycker tavlan är magisk på 025.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Tavlan är riktigt vacker håller helt med!
Tippar att om inom dom närmsta åren så kommer Panerai släppa ut nya submersibles 45or med inhouse urverk.
Det är typ den enda serien som dom ännu inte gjort något med på väldigt väldigt länge.
Förhoppningsvis så kommer det en modell utan bubbla då också :)
 
  • Like
Reactions: Ako

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tavlan är riktigt vacker håller helt med!
Tippar att om inom dom närmsta åren så kommer Panerai släppa ut nya submersibles 45or med inhouse urverk.
Det är typ den enda serien som dom ännu inte gjort något med på väldigt väldigt länge.
Förhoppningsvis så kommer det en modell utan bubbla då också :)
Tänker du på bettarini-subs då, för 1950-subs i 47 mm går det numera 13 på dussinet.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja man kan nog kalla det bettarini-subs i 45mm.
47orna ska vi inte ens prata om, det känns som om det är det enda dom släpper numera :)
image.jpg

Det här är ju den enda som numera görs i bettariniboetten. Dessutom är 243 discontinued så då finns bara denna i 44 mm i serieproduktion. Tror iofs inte det görs någon annan 44 sub oavsett upplaga. Däremot finns ett antal i 47 i olika material. Jag klagar inte, jag gillar 47, men det kanske är lite begränsande för Panerai.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Det här är ju den enda som numera görs i bettariniboetten. Dessutom är 243 discontinued så då finns bara denna i 44 mm i serieproduktion. Tror iofs inte det görs någon annan 44 sub oavsett upplaga. Däremot finns ett antal i 47 i olika material. Jag klagar inte, jag gillar 47, men det kanske är lite begränsande för Panerai.

Se på fan. Jag har varit under illfarelsen att bettarini subbarna varit i 45mm under alla år.
När jag köpte min 24 så var den annonserad som 45 och inte tänkt mer på det. Kul att man inte vet allt :)
Om man kollar på chrono så är det många 24or och 25or som är annonserade som 45or.
Tycker 47orna blir jävligt mastiga, de borde ha lite fler 44or, de hade sålt en del fler är jag övertygad om. Jag hade personligen köpt en om det fanns en utan bubbla.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kan man knacka bort datumbubblan på Panerai som man kan på Rolex??

Jag vet inte om det är så på alla modeller men Panerai brukar ha datumbubblan på insidan av glaset, så det "sticker" inte ut på samma vis som det gör på Rolex. Jag antar att man kan ta loss glaset, knacka loss bubblan och sätta dit glaset igen
 
Topp