• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser ni missen från Rolex?

Hittade en rolig tråd på TRF, ser ni missen på den här DJIIan?
DSC03226_zpsszwxbbeh.jpg


Om inte kolla här på TRF tråden...

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=401795
 

Johanw

Cartier
Skulle behållt den men fått verifierat av AD. Om 30 år när den är samlarobjekt kommer det behövas bevis att det inte är gjort i en framtids3Dskrivare.
 

poormans

Rolex
hmm märkligt att sådant kommer igenom kvalitetskontrollen de har
jag vet att det var något sådant rabalder för några år sen ang en Daytona med patrizzi tavla där den hade en index fel pinsamt då alla utgick ifrån att den bakats av lite för att få rätt färg

cheers
christian
 

CLT

Rolex
Hur är det möjligt att den klarar sig hela vägen till slutkund? Skulle definitivt ha sparat den, blir den inte premium så är den iaf "unik".
 
Undrar hur många som hade behållit tavlan om det varit en Omega, Hublot, Blancpain eller i princip vilket annat märke som helst. Fascinerande hur samlarvärdet i just Rolexklockor funkar.

Med detta sagt tyckte jag det var lite humor i denna miss, hade nog behållit den...
 

poormans

Rolex
att vända en "pin" index är ju inte svårt för en bra urmakare (om man hittar en som är villig att göra det vill säga) så blir det en hit kommer vi tyvärr säkert att få se fler av dessa

cheers
christian
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Skulle behålla den men få verifierat av återförsäljare att den är original. Ett framtida samlarobjekt? Troligtvis inte, men lite unik är den allt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Något som förvånar mig är att Rolex släpper iväg den. Om nu bilden är äkta vill säga.
 
Topp