• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser rött på köp och sälj

911flyer

Omega
Samma annonser hela tiden... Ingen som lägger nya trådar? [emoji23][emoji23][emoji23]

Själv finner jag det irriterande och eländigt att inte kunna hitta nya annonser överst. Folk tokbumpar sina trådar för att ligga högst upp hela tiden och jag tröttnar efter några scrolls. Givetvis säljer jag också i tråden, men vore det inte skönt att gå in på köp och sälj och se nått nytt? Alltid samma band och klockor som ligger överst. Medan de nya annonserna för dagen ligger långt ner i listan. Kanske är jag bara jobbig, men jag tycker alla som annonserar ska få en bump i veckan. väl schysst?

Oklart om admins kan ändra denna gest men ack så trevligt att slippa läsa samma annonser var gång man kliver in. [emoji4][emoji4][emoji4]

Det var mitt dryga tillskott för kvällen. Sov gott.
 

Limpas

Cartier
Tycker att det funkar bra efter att jag började ignorera de flesta företagen som annonserar. Då slipper man ett ganska stort antal bumpade annonser varje dag, speciellt eftersom företag ofta har tre annonser var. Nu finns nya annonser alltid på första sidan tycker jag, även om de inte är absolut högst upp :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Samma annonser hela tiden... Ingen som lägger nya trådar? [emoji23][emoji23][emoji23]

Själv finner jag det irriterande och eländigt att inte kunna hitta nya annonser överst. Folk tokbumpar sina trådar för att ligga högst upp hela tiden och jag tröttnar efter några scrolls. Givetvis säljer jag också i tråden, men vore det inte skönt att gå in på köp och sälj och se nått nytt? Alltid samma band och klockor som ligger överst. Medan de nya annonserna för dagen ligger långt ner i listan. Kanske är jag bara jobbig, men jag tycker alla som annonserar ska få en bump i veckan. väl schysst?

Oklart om admins kan ändra denna gest men ack så trevligt att slippa läsa samma annonser var gång man kliver in. [emoji4][emoji4][emoji4]

Det var mitt dryga tillskott för kvällen. Sov gott.

Klicka på "kolumnhuvudet" Startdatum så sorteras posterna efter just startdatum... Nyast först. Fungerar även bra om man vill se de senaste recensionerna i en annan forumdel.

Capture.PNG
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Känns lite dött på K&S just nu. Samma objekt hela tiden. Men det kommer nog igång till sommaren. Har för mig att det var samma förra våren.

Nu när forumet har vuxit såpass mycket kan en idé också vara att ha ett dotterforum med klocktillbehör/delar. Då slipper man se dessa putsdukar som bumpas varje dag :D
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Jag gillar att man kan filtrera kategorierna lite grann, Skänkes/OT/Säljes etc. Det skulle dock vara ännu bättre om man kunde välja flera av dessa kategorier. Det kanske inte är helt ovanligt att man vill titta på endast Säljes och Säljes/Bytes till exempel. Om man redan kan det får någon gärna upplysa mig om hur man gör.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Många forum delar oxå upp köp&sälj i en företagsdel och en privatpersonsdel, kan oxå vara en lösning ifall det är just företag som ligger och bumpar "för ofta".
 

pederr

Cartier
Detta är väl egentligen ett uttryck för den "litenhet" som råder i svenska klocksvängen. Det finns helt enkelt för få köpare och säljare för att hålla igång marknaden hela tiden, ibland blir det stiltje.
 

Wemb

Cartier
Precis som n155e föredömligt visade så är det enkelt att sortera på startdatum.
Jag kan förstå tanken med en bump/vecka även om jag ser både för och nackdelar med det.

I övrigt så tycker jag att det känns väldigt klent på "säljes"-fronten i dagsläget och har upplevt en torka de senaste månaderna.
Men jag borde sluta gnälla och istället ta mig till Rob och köpa klockan över disk istället för att vara snålwerner och vänta på något kul beg. som bara är "nästan" den där klockan som jag faktiskt vill ha.
 

mouqvist

Rolex
Har för mig att franska Coin des Affaires inte tillåter bump oftare att en gång om dagen samt att tyska Uhrforum kräver en prissänkning vid dump. Visst tvingar det en till att tänka lite och annonsera för ett rimligt pris om man vill ha klockan såld snabbt, men jag tror också som någon skrev att vårt forum är lite för litet för den typen av regler, det skulle inte hända värst mycket på K&S
 
Topp