• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Serien Hardcore pawn: Pantbanken

Adder

Basic
Någon som sett de två avsnitten när folk säljer och försöker sälja AP klockor?

Den första var troligen oäkta då han hade många till å sålde den till en galet underpris när den var mint å fullset. De som gjorde att de hävde köpet var att de kolla serie nr mot nån site.

Den andra klockan var en av flera som en ville sälja. Såg bra ut, enbart klockan men med äkta diamanter och deras urmakare sa att den till 100% var äkta. Återigen gjorde den där mystiska siten skillnaden. Då serie nr kom upp som oäkta. Men urmakaren föravara sig att urverket "är" äkta men sen om de är ett hopplock var ju svårt att veta utan cert mm påstod han. Sluta med att han panta en oäkta klocka för 1200 kr.
20180117_152037.jpg
20180117_152530.jpg

Vilken är den mystiska sajten?
Om nu en klocka har ett visst serie nr kan ju den finns en med nr 372344 som är äkta å en med samma nr som är oäkta?

Skulle säga att hela serien handlar om 2 syskons kamp om verksamheten. De hjälps bara åt när ny gemensam fiende dyker upp. Övrig personal agerar endast brickor i det spelet. Alla objekt som dyker upp får också bidra till den påhittade kontroversen. Urmakaren hotades av sparken. Man fick välja sida. Hämnd utkrävdes på den som försökte blåsa shoppen. Slutet gott. Allting gott. Bara för att en och annan kommer in och spelar apa för att få vara med i TV så blir inte serien äkta :)

Nu vart ju fokus helt på hur vida serien utspelar sig.
Är de nån som vet vad de är för sajt de nyttjar för att kolla?
Likaså är en klocka oäkta om den består av ihopplockade äkta delar? Samt varför gör man sig besväret att utsmycka nått fäjkat med diamanter?

Antagligen ingen.
Likaså är en klocka oäkta om den består av ihopplockade äkta delar?
Franken
Samt varför gör man sig besväret att utsmycka nått fäjkat med diamanter?
Det finns folk till allt. Det är inte direkt ovanligt.
Vad säger du om jag tex säger att det till och med finns kopior gjorda i 18 karats solitt guld?

Likaså är en klocka oäkta om den består av ihopplockade äkta delar? Samt varför gör man sig besväret att utsmycka nått fäjkat med diamanter?

Jag fick samma känsla som jag får när jag ser ett parti schack spelas på film. Det är oftast ett omöjligt parti som spelas. Men det är heller inte det viktiga för handlingen.

Framtidsvisionären Seth spöar bakåtsträvaren mr Gold (med sin gamla urmakare) genom sin fantastiska dator.

Sajten finns inte och om rekvisitan var äkta eller inte spelar ju mindre roll :)

Så om programmet i sig är fejk så är ju ändå det en indikator på om de lagt ner tid på detaljer eller inte för att få det att stämma.

Några program senare blir pantbanken bestulna på guld. Mycket riktigt så är det head of security himself som ertappas efter att några potentiella skurkar presenterats.

O ja av någon anledning så kunde jag inte sluta kolla. :)

Någon sådan mirakeldatabas kan ju inte finnas då många kopior kör riktiga serienummer-serier. Skulle ju inte fungera, då det alltid finns någon äkta motsvatighet när de snott serienumret.

Tillbaka
Topp