• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serva 25 år gammal Breitling Chronograf

Hans Wahlgren

Breitling
Hej!

Jag bor i Stockholm och behöver lite förståndig vägledning.
Min 25 år gamla Breitling har legat still några år. När klockan stannat så har det nog tjocknat till lite bakom glaset, för de små visarna som räknar upp när tidtagningen är igång rör inte längre på sig. Det gjorde dom när jag la ner klockan, så jag gissar att en rejäl rengöring och service löser det här. Klockmäster i Globen och Krons på Hamngatan kan ta in klockan för "prisförslag". Låter som om det kan bli dyrt. Finns det några här på forumet som servat Breitling utanför de här stora firmorna? Vet inte vad klockan kan vara värd och befarar att de stora urmakerierna inte skäms för att ta betalt.

Tacksam för kloka råd.

/Hans
 

Bilagor

  • 20160422_112419.jpg
    20160422_112419.jpg
    108.6 KB · Visningar: 162

noeLLY

Cartier
Varför låter ett prisförslag som "att det kan bli dyrt" ? Självklart vill dom ta in en 25 år gammal klocka och se över den innan dom ger något pris. Förövrigt tycker jag inte att du ska leta billigast möjligt på en sådan klocka utan att du väljer urmakare efter deras renommé och kunskap.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag skulle börja med att kontakta Werner på ABC Service Hornsgatan i Stockholm och se om han kan ta sig an klockan till ett rimligt pris. Jag har mycket goda erfarenheter av ABC sedan tidigare. Om detta inte är ett alternativ så kolla med Klockmaster Globen och se vad de lämnar för kostnadsförslag. Jag har servat äldre Omega där och de är väldigt bra att ha att göra med.
 

MrPlow

Rolex
Datumet ser ut att ha fastnat i rutan också. Lämna in och få ett kostnadsförslag. Utan reparation är den ju värdelös :)
 
Topp