• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serva Citizen Aqualand JP2004

Kocken

Omega
Hej, skulle lämna in min bågnade JP2004 på beaateribyta på hemmaplan, dvs Ur&Penn i Täby Centrum, dom ville inte göra det berättade dom efter ca 8 veckor, modellen har utgått. Någon som har koll på om man kan få hjälp med den på annat ställe?
 

plattfot

Rolex
Hej, skulle lämna in min bågnade JP2004 på beaateribyta på hemmaplan, dvs Ur&Penn i Täby Centrum, dom ville inte göra det berättade dom efter ca 8 veckor, modellen har utgått. Någon som har koll på om man kan få hjälp med den på annat ställe?


Testa Urfadern i slussengallerian - om de finns kvar. Han kan hjälpa dig.
 

rogart-63

Patek
Vilka klåpare som sagt .Skjuta sig själv i foten . Gå till en riktig urmakare istället . Förstår mig inte på Citizen eller Ur&Penn .
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej, skulle lämna in min bågnade JP2004 på beaateribyta på hemmaplan, dvs Ur&Penn i Täby Centrum, dom ville inte göra det berättade dom efter ca 8 veckor, modellen har utgått. Någon som har koll på om man kan få hjälp med den på annat ställe?
Batteriebyte kanske du kan göra själv om du kan öppna klockan. Ett nytt batteri kostar typ 25 kr på Kjell & kompisar :)
 

Weberg

Audemars
BTW: Det är tre batterier i och jag tror inte du direkt tjänar något på att köpa skräpbatterier, om du nu byter på egen hand.
 

Limpas

Cartier
Haha, ur&penn är riktiga stjärnor. Tog mig flera besök till butik och samtal/mail till kundservice för att de skulle beställa hem bandstift till mig. De ville skicka hela klockan till urmakare för att byta bandstift... "så att det blev rätt gjort".

Och nej, det är inget aprilskämt.
 

Allinger

Breitling
Gå till Klockmaster i Täby centrum istället så kanske det går bättre, då kan du nog få batteriet bytt och klockan trycktestad ;). Citizen "ägs" av Ur & Penn i Sverige, dem är i alla fall dem ända som får rättigheter till att sälja dem. Kan vara lite krångligt ibland för att det behövs speciella verktyg som bara Ur & Penns urmakare besitter. Jag har dock för mig att din modell inte ska vara några problem!
 
Topp