• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Serva Omega Constellation i Gbg

Jodisalt

Silver
Hej!

Fått en Omega Constellation idag, en så kallad Pie Pan från 60-talet av min sambos morfar. Han sa att han servade klockan för ca 2 år sedan. Har använt klockan nu i några timmar och märker att klockan tappar många sekunder, den tappade 15 sek på 5 minuter. Nu när jag kollar igen har den tappat 1min och 9 sek på ca 40 min.

Får ta och lämna in den. Någon som kan tipsa om ett bra och billigt ställe där jag kan serva den i Göteborg?

C6A15EE8-601D-4C2D-8574-F2A7B19F8B73.jpeg

Alla tips mottages.

Mvh
Sebran

Hej!

Fått en Omega Constellation idag, en så kallad Pie Pan från 60-talet av min sambos morfar. Han sa att han servade klockan för ca 2 år sedan. Har använt klockan nu i några timmar och märker att klockan tappar många sekunder, den tappade 15 sek på 5 minuter. Nu när jag kollar igen har den tappat 1min och 9 sek på ca 40 min.

Får ta och lämna in den. Någon som kan tipsa om ett bra och billigt ställe där jag kan serva den i Göteborg?

C6A15EE8-601D-4C2D-8574-F2A7B19F8B73.jpeg

Alla tips mottages.

Mvh
Sebran

Har du testat att avmagnitisera klockan?
Det låter märkligt med den avvikelsen.
Om den är seriöst servad för två årsen ska den fortfarande gå med bara några sek avvikelse per dygn.
Mvh Petri S

Tillbaka
Topp