• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serva Rolex Klarlund Köpenhamn

Sexlaxar

Omega
På Torsdag 2e Mars är det dags, service av mitt senaste tillskott Rolex Submariner g/s 2004. Modell 16613. Köptes komplett med cert, boxar, ankare o grejor men någon som helst info på att den servats lyser med sin frånvaro. Sades ha tryck testats men även här saknas underlag. Kanske hemma i badkaret eller något Såå efter lite rundringning till ADs i Skåne o GBG fick jag insikten att en service just nu skulle ta 6-8 veckor Skickade meddelande på messenger till Klarlund vid Kongens Nytorv Köpenhamn och fick till svar att dom servar uret på cirka 4 veckor i egen verkstad. Från uret är inlämnad ska jag ha kostnadsförslag på servicen inom 24h. Ska bli intressant att se hur de svenska ADs kollega kommer hantera mitt ärende. Återkommer med mer info på fredag
 

Bilagor

  • IMG_0724.JPG
    IMG_0724.JPG
    78.1 KB · Visningar: 356
Det har mindre betydelse om det är en svensk eller dansk återförsäljare eller bara en erkänt duktig urmakare som vet vad han gör. Man ska lämna klockan till någon man känner förtroende för. Sist jag servade min 60-tals 5513 gjordes det via Klarlund i Köpenhamn. Har inget att anmärka på jobbet.
 

DrFlex

Cartier
För ca 2 år sedan hade jag en Submariner inne på service hos Bergströms i Malmö. Fick uppskattning från dem att det skulle ta 6-8 veckor men hade klockan tillbaka efter 4 veckor. Jag är mer nyfiken på prisnivån att serva i Danmark.
 

Sexlaxar

Omega
Kanske en dum fråga men hur vet du att klockan måste servas?

Säljaren kunde inte uppvisa att den någon gång servats sedan 2004 och så hörs ett skrapande ljud när jag drar upp den manuellt. Inget jag hört tidigare på de Rolex som varit i min ägo.
Meeen en vän till mig har en Breitling Colt som han haft sedan 2000. Aldrig servad vilket han varit stolt över....tills den nyligen helt stannade :)
 

Sexlaxar

Omega
För ca 2 år sedan hade jag en Submariner inne på service hos Bergströms i Malmö. Fick uppskattning från dem att det skulle ta 6-8 veckor men hade klockan tillbaka efter 4 veckor. Jag är mer nyfiken på prisnivån att serva i Danmark.[/QUOT
Jag lägger ut all info om priser m.m efterhand.
 
Jag jämförde inga priser när det begav sig. För min del var priset inte avgörande. Klarlunds har ett erkänt bra rykte. Man kan säga vad man vill men om Rolex kan lämna två års garanti på jobbet på en 60-tals klocka vill det med sig att man faktiskt har utfört sitt jobb.
 

Sexlaxar

Omega
För ca 2 år sedan hade jag en Submariner inne på service hos Bergströms i Malmö. Fick uppskattning från dem att det skulle ta 6-8 veckor men hade klockan tillbaka efter 4 veckor. Jag är mer nyfiken på prisnivån att serva i Danmark.
Pratade med Bergströms för dom har gett kanonservice tidigare när jag köpt klockor där. Dock sa dom att den ena urmakaren var mammaledig därav den extra långa servicetiden. Jag frågade då om jag kunde åka till Göteborg istället till deras filial där. Då sa dom att Göteborg skickar sina rollar till Malmö.
 

Sexlaxar

Omega
Klarlund Ströget Copenhagen
IMG_0740.JPG
Uret Submariner modell 16613 från 2004. Inlämnat för service.
IMG_0737.JPG

Via Messenger fick jag informationen att jag inom 24 timmar skulle ha ett kostnadsförslag, idag i butiken sa man inom 3 dagar o_O
Via messenger fick jag beskedet att servicen skulle vara utförd på cirka 4 veckor, idag i butiken upp till 8 :grumpy:
IMG_0738.JPG

Servicedisken Klarlund på 3e vån. Bra service så här långt!
 

Sexlaxar

Omega
Prisförslag från Klarlund kommet 5e Mars
Service 5200 kr
Byte glas 1800 kr (liten flisa ur)
Byte Bezel 650 kr (Något skavd)
Allt i DKK
Godkänt prisförslaget så nu kvarstår bara att vänta :greedy: Senaste färdigdatumet 5e Maj :nailbiting:
 

poormans

Rolex
har hört att de är mkt stolta över sin poleringsutrustning, vore kul att se resultatet om du valde polering?
 

Sexlaxar

Omega
Vecka 5 och inget nytt från Klarlund. Går i väntans tider... :happyhappy:
Fick dock veta av en vän som servade sin Datejust samt lagade spännet att Bergströms i Malmö löste det hela på 4 veckor :arghh: Kanske jag åkt över sundet i onödan. Får bli en bira på Cafe Norden i alla fall så får man lite valuta för resandet.
 

Sexlaxar

Omega
Vecka 6. Nu börjar det byggas upp en överväldigande klockabstinens som kommer krypande i mig. Hoppas höra av Klarlund i veckan. Värsta fall får man vänta några veckor till. Mer info kommer........
:wtf:
 

RBJSWE

Cartier
Det här var ju faktiskt spännande! Utan att ha något att jämföra med tycker jag byte av bezel var förvånandsvärt billigt. Behöver man inte bry sig så mycket om det när man letar sub!
 

Sexlaxar

Omega
Det här var ju faktiskt spännande! Utan att ha något att jämföra med tycker jag byte av bezel var förvånandsvärt billigt. Behöver man inte bry sig så mycket om det när man letar sub!
Blev också förvånad över detta. Finns en del som säljer till 16610 på olika forum och dom tar runt 900-1000 spänn. Glaset 1800 dkk är också hyfsat.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vecka 5 och inget nytt från Klarlund. Går i väntans tider... :happyhappy:
Fick dock veta av en vän som servade sin Datejust samt lagade spännet att Bergströms i Malmö löste det hela på 4 veckor :arghh: Kanske jag åkt över sundet i onödan. Får bli en bira på Cafe Norden i alla fall så får man lite valuta för resandet.
Hade jag varit du hade jag helt sonika struntat i messenger och åkt över för att få lägesuppdatering. Då kan det bli fler öl på Cafe Norden eller i Nyhamn. Kanske en cocktail på Ruby's också... Perfekt upplägg ju!!!
 

Sexlaxar

Omega
Hade jag varit du hade jag helt sonika struntat i messenger och åkt över för att få lägesuppdatering. Då kan det bli fler öl på Cafe Norden eller i Nyhamn. Kanske en cocktail på Ruby's också... Perfekt upplägg ju!!!
Kan ringa dom också men visst det är ju en bra anledning för att få en bira på danska sidan.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Prisförslag från Klarlund kommet 5e Mars
Service 5200 kr
Byte glas 1800 kr (liten flisa ur)
Byte Bezel 650 kr (Något skavd)
Allt i DKK
Godkänt prisförslaget så nu kvarstår bara att vänta :greedy: Senaste färdigdatumet 5e Maj :nailbiting:

Cirka 6 700 kr för en service är rätt dyrt. Var det grundpriset eller fick du betala extra för någon del? Byte bezel antar jag syftar till insertet med tanke på det låga priset?
 
Topp