Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Servad och mellan justerad skulle jag gissa. Frågan är väl lite hur ofta kanske?Hur tolkar Ni detta? jag tolkar det som att klockan blivit servad och mellan dessa har den blivit ruckad/justerad.
- Ruckad: Justerat urverk utan att klockan blivit servad. Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen. Inget servicebehov föreligger.
Sökte fram annonsen mha din text. Min tolkning är att klockan är nyruckad och urverket bedömts inte behöva service men om/när urverket fått en service vet dom nog inte. Servicehistorik okänd alltså.Hur tolkar Ni detta? jag tolkar det som att klockan blivit servad och mellan dessa har den blivit ruckad/justerad.
- Ruckad: Justerat urverk utan att klockan blivit servad. Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen. Inget servicebehov föreligger.
Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen.”Utan att klockan blivit servad” - Vad är oklart?
Kan så vara men lite missvisande text tycker jag ( Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen ) då de tydligen i alla fall vet att den blivit servad enligt text.Sökte fram annonsen mha din text. Min tolkning är att klockan är nyruckad och urverket bedömts inte behöva service men om/när urverket fått en service vet dom nog inte. Servicehistorik okänd alltså.
Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen.
Mellan servicetillfällen, i min värld är den alltså servad någon gång eller....
Helt klart öppet för tolkning, men jag håller med dig. Men enklast är väl att höra med säljaren.Kan så vara men lite missvisande text tycker jag ( Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen ) då de tydligen i alla fall vet att den blivit servad enligt text.
Kan vara jag som tolkar det fel.
Den meningen är tvetydig. Fråga säljaren så kanske han ändrar till något tydligare.Kan så vara men lite missvisande text tycker jag ( Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen ) då de tydligen i alla fall vet att den blivit servad enligt text.
Kan vara jag som tolkar det fel.
Gjort det och fick till svar att de inte visste om den blivit servad (finns ingen service historik) men de har kontrollerat uret och det är inte i servicebehov.Helt klart öppet för tolkning, men jag håller med dig. Men enklast är väl att höra med säljaren.
= inte servad, tänker jag då.Gjort det och fick till svar att de inte visste om den blivit servad (finns ingen service historik) men de har kontrollerat uret och det är inte i servicebehov.
Lite så jag tänker också.= inte servad, tänker jag då.
Med tanke på att det är värdehöjande om en klocka är servad så betyder ”ingen servicehistorik i princip alltid ”inte servad”.
Ingen jag hade velat handla av, jag har svårt för sådant. Kan dock vara dålig svenska, behöver inte vara medvetet missledande.Lite så jag tänker också.
Men varför skriver man då följande (Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen) då tolkar man i alla fall jag det som att klocka någon gång blivit servad.
Men vid fråga hos säljaren så vet dom inte om den är servad, dock kontrolleras och utan service behov.
Jag kanske lägger för mycket tanke i detta men synd då jag är rätt sugen på klockan.
Helt väntat svar för det normala för såna här handlare är väl att klockorna dom får in saknar servicepapper ÄVEN om klockan någon gång har fått sig en service. Då kan man inget annat göra än att undersöka urverkets kondition. Ja, meningen är tvetydig och borde ändras men du har ju fått ett svar! Är klockan/priset rätt så skulle jag inte hänga upp mig mer på det. Jag vet inte vilken klocka du är intresserad av då denna mening återfinns i flera annonser.Lite så jag tänker också.
Men varför skriver man då följande (Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen) då tolkar man i alla fall jag det som att klocka någon gång blivit servad.
Men vid fråga hos säljaren så vet dom inte om den är servad, dock kontrolleras och utan service behov.
Jag kanske lägger för mycket tanke i detta men synd då jag är rätt sugen på klockan.
Frasen används flitigt av en företagshandlare här på KS.Ingen jag hade velat handla av, jag har svårt för sådant. Kan dock vara dålig svenska, behöver inte vara medvetet missledande.
Låt mig gissa: nytt företag som försöker låta smart genom att använda ”fint språk” men misslyckas. Ganska vanligt.
Ser knas ut men det är alltså Gripenbro efter uppköp… Hade sett snyggare ut att skapa nytt konto.@CareOfCarl vad menar ni? Står "Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen" i många av era annonser.
Ja är det oklart ändrar vi givetvis... tack för input@CareOfCarl vad menar ni? Står "Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen" i många av era annonser.