• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serverproblem!

TKVF

Panerai
Någon gång per dag när jag är inne å kolla på KS så kommer man inte in pga att servern är överbelastad. Är det fler som har detta problem?
 

vonhall

Rolex
Samma problem här! Oftast så brukar det vara segt ett par minuter för att sedan fungera bra igen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hände för ngn timme sedan. Nu är allt som vanligt igen.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag har också fått ganska många felmeddelanden de senaste dagarna. Tittar man på http://www.binerodrift.se/ så redogör de för sina problem. Jag fattar iofs inte så mycket av informationen men ni andra kanske... :D
 
C

China

Guest
Kul att forumet växer och har hög trafik, men det börjar bli lite mycket nu...

Är ekonomin ett problem så finns det nog många som är beredda att göra en donation. Själv så börjar jag faktiskt att tröttna på att forumet periodvis inte går att nå, dags att byta webbhotell?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
China skrev:
Kul att forumet växer och har hög trafik, men det börjar bli lite mycket nu...

Är ekonomin ett problem så finns det nog många som är beredda att göra en donation. Själv så börjar jag faktiskt att tröttna på att forumet periodvis inte går att nå, dags att byta webbhotell?

Det är inte en prisfråga, vad jag förstår så är det snarare en uppdatering som gått fel. Men oroa er inte Daviden har redan en strategi!
 
C

China

Guest
Spencer66 skrev:
China skrev:
Kul att forumet växer och har hög trafik, men det börjar bli lite mycket nu...

Är ekonomin ett problem så finns det nog många som är beredda att göra en donation. Själv så börjar jag faktiskt att tröttna på att forumet periodvis inte går att nå, dags att byta webbhotell?

Det är inte en prisfråga, vad jag förstår så är det snarare en uppdatering som gått fel. Men oroa er inte Daviden har redan en strategi!

Det låter bra!

Först så trodde jag att det var proxyservern som krånglade, men så var inte fallet. I kväll så flyter det på normalt, och är problemet löst så är det bara att tacka och bocka. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
China skrev:
Kul att forumet växer och har hög trafik, men det börjar bli lite mycket nu...

Är ekonomin ett problem så finns det nog många som är beredda att göra en donation. Själv så börjar jag faktiskt att tröttna på att forumet periodvis inte går att nå, dags att byta webbhotell?
Det är på G.

Vi kommer flytta forumet till en snabbare miljö hos Binero i veckan. Fungerar inte det finns det redan förberett webbhotell hos City Network. Gäller att ha backup. ;)

Tilläggas bör att det varit extremt instabilt idag, en hemskt dålig dag för många webbplatser.

Ingen av er klockberoende ska behöva hungra efter er fix. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Om KS är segt så kan man slänga ett öga här:
http://www.binerodrift.se/

Jag försöker (så gott jag kan) informera om det är några problem på vår Facebooksida också:
https://www.facebook.com/Klocksnack

Just nu är det lite kaos och Binero ska gå ut med en action plan. Älskar att finnas hos dem (de behandlar oss väldigt väl), men det har varit lite väl mycket problem på senaste.
 
V

Viggen

Guest
Idag har det vart väldigt svårt att komma in på KS. Just nu verkar det bättre men Masterkiller har nog fått lida lite då jag har skickat samma pm till honom 4ggr pga att det bara står och maler, opps! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Förstår att det är oerhört irriterande ...och helst när man är beroende (som jag är...).

Alternativet är att byta till annat webbhotell, men som privatkund får man lite vad man betalar för. Alla webbhotell har driftstörningar (även om det varit en hel del nu på senaste), och kör man ett forum som många hänger på i stort sett 24/7 så märks det direkt om det så bara är problem under ett par minuter.

Klocksnack är långt ifrån en plus-affär, och det finns inte utrymme att lägga 10-15k/månad för att ligga på dedikerad server med mer eller mindre 100% uppetid.
Störningar kommer ske, det är bara att räkna med tyvärr. Sedan är det självklart inte ok att de hänt så ofta, och under så lång tid som de gjort nu.
Binero förstår också detta, vet att många kunder klagat över senaste tidens driftstörningar. De kommer antagligen göra permanenta fixar för att undvika sånt här i framtiden.

Om störningarna inte blir färre framåt, då kommer jag flytta över Klocksnack till annat webbhotell (ingen garanti för färre störningar dock). Kommer i nuläget inte göra något, Bineros enda akilleshäl är de här störningarna - och förhoppningsvis kommer de snart lösa dem permanent.

Kan inte be om ursäkt för dem, för jag är inte i skuld. Men tro mig, det kliar i hela kroppen även på mig, när jag inte får min klockfix. I kort: Jag förstår frustrationen.
 
Topp