• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av ETA 2836-2. Gbg

viwe

Silver
2-Faktor
Funderar på att serva min Hamilton Seaview. Osäker på om service är gjord tidigare. Uttagen tidigt 2000 tal tror jag. Sitter ett ETA 2836-2 verk i. Håller tiden bra och gångreserv är bra, i allmänt bra skick. Men för att försäkra mig om vår framtid tillsammans bör jag nog ändå ta den på service.
Vart kan jag ta den på service i Göteborg? Eller någon på KS???
Tack på förhand.
/Viktor

Ett tips är att prova Magnussons Ur, de har tidigare tagit emot en klocka med ETA 2824-2 urverk av mig för kontroll av servicebehov (service behövdes ej då för min del)

Funderar på att serva min Hamilton Seaview. Osäker på om service är gjord tidigare. Uttagen tidigt 2000 tal tror jag. Sitter ett ETA 2836-2 verk i. Håller tiden bra och gångreserv är bra, i allmänt bra skick. Men för att försäkra mig om vår framtid tillsammans bör jag nog ändå ta den på service.
Vart kan jag ta den på service i Göteborg? Eller någon på KS???
Tack på förhand.
/Viktor

ETA 2836-2 sitter väl i Tag Heuer också? Kolla med http://www.urteknik.se/
Ligger i Skövde men kan vara värt det om han kan fixa det.

Trevlig och snabb att svara på mail om du inte orkar ringa.

ETA 2836-2 sitter väl i Tag Heuer också? Kolla med http://www.urteknik.se/
Ligger i Skövde men kan vara värt det om han kan fixa det.

Trevlig och snabb att svara på mail om du inte orkar ringa.
Liksom i Tissot, Certina och ett gäng andra. Vilken kompetent urmakare som helst grejar detta. Hade i första hand kollat med Gaston om han tar emot jobb just nu. Eller om du väntar till efter sommaren...
https://sv-se.facebook.com/Gastons-Urmakeri-AB-1219401994772880/

Klockmaster Hansson, Frölunda Torg är ett annat tips. Har servat klockor där och varit nöjd.

Börje/Gaston är fenomenal. Är litet i sorg över att han stänger på Wieselgrensplatsen, men samtidigt väldigt glad att han fortsätter i Partille.

Blir längre att åka, men det är det helt klart värt.

Min erfarenheten är att de nog inte är det billigaste alternativet. Jag har gillat dem för att urmakaren oftast på plats i butiken så man kan bolla frågorna direkt. Jag har alltid fått bra service där. Förslaget med Verkmästarna är dock något jag gärna kollar upp när det blir dags nästa gång.

Min erfarenheten är att de nog inte är det billigaste alternativet. Jag har gillat dem för att urmakaren oftast på plats i butiken så man kan bolla frågorna direkt. Jag har alltid fått bra service där. Förslaget med Verkmästarna är dock något jag gärna kollar upp när det blir dags nästa gång.
Verkmästarna verkar ha semester nu, så det får bli att återkomma till dom. Framgår inte tydligt på hemsidan om dom gör privata service ärenden eller ej.

Dom skickar i sin tur vidare till SGN, vilka nu det är???
SGN = Swatch Group Nordic. Hamilton är ju en del av Swatch Group, så dom har all tillgång till reservdelar specifikt för Hamilton. Service av verket klarar dock dom flesta av utan märkesspecifika delar som flera redan påtalat.

Även Hanssons skickar en hel del arbete till Verkmästarna.

Verkmästarna servar även privatpersoner, har fått ett bra intryck och de har hjälpt till med en del grejor, men det har aldrig blivit någon riktig service. Men ett standard ETA-urverk borde inte vara några problem för dem.

Hej på er,

Jag behöver serva min Hamilton Khaki Automatic, är det fortfarande Verkmästarna som gäller i sådana fall?

Jag bor i Göteborg och tar gärna emot förslag på fler alternativ, tack!

Tillbaka
Topp