• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av King Seiko -74 Stockholm

Stein

Silver
Hej,

Köpte min första riktiga vintageklocka i dagarna. Kom över en King Seiko för ett rätt lågt pris. Säkert mycket på grund av tavlan (bla KS loggan är lite sned). Säljaren skrev i annonsen att den gick bra och långt kvar till service (endast baserat på tidshållningen). När klockan väl kom hem så gick endast klockan om jag drog upp den manuellt. Så jag tog en titt på urverket. Ser allt annat än bra ut och packningen fall isär direkt. Tror att rotorn är tänkt av alger och allt ser rätt smutsigt ut (förhoppningsvis inte allt för skadat). Den går heller inte så stabilt. Har stannat och varit svår att få igång igen, dag och datum går inte att ändra (datumet går ibland att ändra).

Någon som vet någon bra urmakare för just gamla Seiko? Antar att det är lite svårt att få tag på delar (om det skulle behövas) men hade gärna velat ha klockan i lite bättre skick.

Bifogar lite bilder.

1000017261.jpg
1000017263.jpg
1000017265.jpg
1000017267.jpg

Hej,

Köpte min första riktiga vintageklocka i dagarna. Kom över en King Seiko för ett rätt lågt pris. Säkert mycket på grund av tavlan (bla KS loggan är lite sned). Säljaren skrev i annonsen att den gick bra och långt kvar till service (endast baserat på tidshållningen). När klockan väl kom hem så gick endast klockan om jag drog upp den manuellt. Så jag tog en titt på urverket. Ser allt annat än bra ut och packningen fall isär direkt. Tror att rotorn är tänkt av alger och allt ser rätt smutsigt ut (förhoppningsvis inte allt för skadat). Den går heller inte så stabilt. Har stannat och varit svår att få igång igen, dag och datum går inte att ändra (datumet går ibland att ändra).

Någon som vet någon bra urmakare för just gamla Seiko? Antar att det är lite svårt att få tag på delar (om det skulle behövas) men hade gärna velat ha klockan i lite bättre skick.

Bifogar lite bilder.

1000017261.jpg
1000017263.jpg
1000017265.jpg
1000017267.jpg
Är det inte läge att häva köpet om den skiljer sig från beskrivet skick så mycket?

562X-verken har det funnits delar till på eBay. Var ett par år sen jag ägde KS sist men värt att kolla

Sen på bollen.

urkul i Malmö verkar göra KS med skapliga resultat.
Stockholm vet jag ej men måste väll finnas nån tänker jag..

Tillbaka
Topp