• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av klocka

issac

Breitling
Hejsan! Nu vill jag ge mig på en service av min gamla vän. Och jag undrar hur för man enkelt service på klockan vad ska man göra?
 

Bilagor

  • DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    104.7 KB · Visningar: 120

rogart-63

Patek
Hejsan! Nu vill jag ge mig på en service av min gamla vän. Och jag undrar hur för man enkelt service på klockan vad ska man göra?
Finns inget som heter enkel service :eek:. Dokumentera med hjälp av kamera när du monterar isär klockan . Och akta dig för fjädern . Det är bra drag i den :nailbiting: . Det första du bör göra är att ta reda på hur allt hänger ihop .Hur klockan fungerar . Hittar du nåt på nätet om verket o.s.v ? Vilken olja och fett ska du använda ?
 

issac

Breitling
Finns inget som heter enkel service :eek:. Dokumentera med hjälp av kamera när du monterar isär klockan . Och akta dig för fjädern . Det är bra drag i den :nailbiting: . Det första du bör göra är att ta reda på hur allt hänger ihop .Hur klockan fungerar . Hittar du nåt på nätet om verket o.s.v ? Vilken olja och fett ska du använda ?
Vågar man ge sig på det för klockan betyder väldigt mycket för mig?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vågar man ge sig på det för klockan betyder väldigt mycket för mig?
Betyder klockan mycket för dig skulle jag inte gett mig på den. Om du är intresserad av att lära dig lite urmakeri är det bättre att leta reda på något liknande objekt på ebay att testa att skruva på. Klarar du att serva den klockan kanske du kan våga dig på att serva den klockan som betyder något.

Om du inte är speciellt intresserad av att lära dig skruva klockor, skulle jag lämnat in klockan för service hos någon duktig urmakare.
Lycka till! :)
 

issac

Breitling
Det ät ju såhär att jag har en klocka som är sönder skruvad skulle jag kunna försöka få ihop den igen?
 

issac

Breitling
Har iförsig en klocka jag kan försöka få liv i.
 

Bilagor

  • DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    121.3 KB · Visningar: 78
  • DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    121.3 KB · Visningar: 76
Topp