• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av Omega Constellation

Hej allesammans!
Jag fick nyligen en Omega Constellation av min pappa som han ärvt av sin far. Klockan är referens 168.005/6 från 1966 med 561 urverk. Då klockan legat undanstoppad under en längre tid är den i behov av service. Utöver en allmän service av urverket är glaset i behov av att bytas/poleras samt att jag önskar att byta sekundvisaren som i nuläget ej är original. Jag har haft den inlämnad för inspektion hos en icke Omega auktoriserad urmakare som uppskattade kostnaden till 4500-5000 kr. Detta inkluderade service av urverket, polering av glaset men tyvärr ingen ny sekundvisare då de inte hade möjlighet att få tag på en original. Jag har också hört men en auktoriserad återförsäljare där det skulle kosta 6800 kr för service av urverket, nytt glas, ny sekundvisare samt ny krona. Kronan på min klocka är original så är inte helt hundra om jag vill att den byts. Jag har hört runt en hel del på Omegaforums där åsikten verkar vara att priserna är i högsta laget. Är det så att detta är de ungefärliga priserna som gäller i Sverige för en bra urmakare eller finns det billigare alternativ där man inte tummar på kvaliteten?

Med vänlig hälsning
Janne

Leta inte efter en som kan serva billigt. Hitta nån som gör det bra istället. 😉
Jag tycker nog de nämnda priserna känns rätt relevanta. Rätt utfört så är det inga överpriser.

Kvalitet är absolut prio, fick dock bilden från Omegaforums att priserna var ett par tusenlappar för höga men gissar att det är den generella prisbilden för en bra urmakare i Sverige. Båda ställena har vad jag kan se gott mycket gott rykte.

Kolla med Werner Koch ABC på Hornsgatan i Stockholm. Tror han ev gör det snäppet billigare och han är auktoriserad av Omega och bör inte ha några problem med delar.

ping @JanneDenAndre

Har Werner någon mail för kundkontakt eller är det telefon/besök som gäller?

Inbillar mig att han är svår att nå via mejl. Om du har möjlighet att gå dit så gör det. Werner är av den gamla skolan - vissa har antytt att han är knepig - men det har jag aldrig märkt. Skulle snarare kalla honom kunnig och ärlig.

Tillbaka
Topp