• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av Omega PO - Malmö

Seventhfool

Basic
2-Faktor
Hej!
Jag behöver serva min Omega PO, bor i Malmö. Finns det någon här som har tips på var man kan göra det och vad det kostar?

Tack på förhand.

Lars NP

Bergström Ur och Hukes i Malmö är återförsäljare för Omega, där har du någon som kan serva POn. Angående priset så är det svårt att säga, vad exakt menar du med service? Byta oljor, packningar eller bara översyn? Jag tror det bästa är att du går in till någon av affärerna och pratar med dom:)

För en fullservice om det är 8500 verket så kanske 5500-6000kr inkl polering. Kan tillkomma något om det är delar som inte ingår i en vanlig fullservice som behöver bytas. Om du avstår polering så kanske 4500-5000kr hos Ad. Borde inte var dyrare i vilket fall. Kolla med ad i Malmö och för all del också i Köpenhamn om det är ett alternativ. Passa på och fråga hur länge du blir av med klockan.

i er erfarenhet, hur mycket påverkas priset av servad eller inte (aldrig) har inte haft behov av det, har inte märkt av något alls.

Oavsett om klockan lämnas in till Hukes Ur eller Bergström´s, så skickas de vidare till Swatch Group.
De beskedet har jag fått efter att kontaktat båda.

Någon som har tips på var jag kan serva en Omega PO med ett 2500-verk i Malmö/Lund-trakten?

Utgår ifrån att t.ex. Bergströms går efter priserna på Omegas hemsida, som jag tycker är väldigt höga (9600kr https://www.omegawatches.com/en-se/customer-service/interventions-and-prices/price-information)
Jag hade kollat med Sjöbackens Ur eller Kervalls Urmakeri. Skulle kunna vara billigare. Vet inte hur villig Kervall är att skruva co-axial, men man kan ju fråga. Annars skickar nog dom flesta butiker till Swatch Group Nordic och då är det ju Omegas prislista eller högre som gäller.

• Like
Reactions: kbw
Tillbaka
Topp