• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av Omega SMP 300 Västra Götaland

Chronk

Basic
2-Faktor
Hallå, jag tänkte se ifall någon kan rekommendera service här på västkusten för Omega SMP 300. Har förstått att den officiella Omega service lista sätter denna på 12.5k SEK . Är det vad man kan förvänta sig eller finns det möjlighet för ett bättre pris?

Klockan går som den skall men köpte den för snart 10 år sedan så den skulle behöva lite översyn.

Urmakare Thörnäs i Högsäter kan vara värd en kontakt. Han verkar ha riktigt bra koll och är prisvärd.

Annars känner jag Anton Svanberg på Svanberg/Werner i Kungsbacka - det är också värt att kolla upp!

Sen finns det säkert en massa andra urisar eftersom västkusten är stor! ;)

Hallå, jag tänkte se ifall någon kan rekommendera service här på västkusten för Omega SMP 300. Har förstått att den officiella Omega service lista sätter denna på 12.5k SEK . Är det vad man kan förvänta sig eller finns det möjlighet för ett bättre pris?

Klockan går som den skall men köpte den för snart 10 år sedan så den skulle behöva lite översyn.
12,5k? Kollade lite och det verkar vara ungefär halva det priset som är korrekt.

Urmakare Thörnäs i Högsäter kan vara värd en kontakt. Han verkar ha riktigt bra koll och är prisvärd.

Annars känner jag Anton Svanberg på Svanberg/Werner i Kungsbacka - det är också värt att kolla upp!

Sen finns det säkert en massa andra urisar eftersom västkusten är stor! ;)
Tack ska kolla upp detta! :)

Kan bara hålla med @Öbo. Thörnäs är bra, kan bara rekommendera han. Smidigt då man både kan skicka klockan till han för kostnadsförslag (var kostnadsfritt tidigare, misstänker samma). Eller besöka han.

Vart hörde du det? :) det låter mer rimligt med runt 6-7k. Hittade omegas priskalkylator och den verkar vara på 11.5….
10% på det priset för KS medlemmar och gratis frakt.

Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?

Hej!
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
Är den under garanti går det bra att lämna in den hos dem.
Men frågan kommer att ställas om du gjort något dåligt med klockan,typ tappat den i backen, utsatt den för slag eller liknande. Har du gjort det kan det vara en yttre händelse som ligger bakom att den mår dåligt. D v s inget garantiärende.

Min gissning är att den kommer att komma till Swatch group Nordic för utvärdering / service. Är det en garantifråga kostar det inget. Är det något annat kostar reparationen.

...förutsatt att nu något är som det inte ska...

Hej!
Rotorns lagring skramlar en del på Seamastern.

Vill du gå via AD så rekommenderar jag Jarl Sandin, har bara gott att säga om dem. Vill du gå via urmakare så är Gastons ur i Partille rätt bra har jag hört.

Tillbaka
Topp