• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av Orient

Grummel

Breitling
Glad sommar på er alla!
Själv firade jag sommaren med att slå omkull ordentligt med cykeln. Efter att ha plåstrar om mim kropp och tagit tag i saker som trasig telefon och dylikt, så märkte jag att klockan efter ett par dagar fortar ganska rejält.
Det är en Orient m-force som börjat gå 1-2 min för snabbt per dygn. Då jag inte alls haft några problem med detta innan så gissar jag att det hör ihop med kraschen.

Så nu kommer själva frågan om vad man ska ta sig till nu. Skulle det räcka att lämna in klockan för en ruckning? Jag antar att det är väldigt svårt att svara på utan att veta vad som hänt i klockan. Finns det annars något ställe man kan lämna in den på i Sverige på ruckning? Jag antar att det inte finns någon som servar Orient i Sverige, men kanske är det så att vanliga urmakare utför enklare saker på Orient? Någon som då har ett tips i Uppsalaområdet? Då jag är väldigt ny med klockor så ber jag om överseende om det är en väldigt dum fråga.
 

frasse

Cartier
Är det en mekanisk klocka så kan den ha blivit magnetiserad. Finns såna avmagnetiserade maskiner att köpa för nån hundralapp på nätet.
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Jag frågade ABC-Service om service på min OS300 men Werner sa att han inte gör service på Orient, fast han bär en Orient själv...
Servicecenter finns i Finland, Island och Norge, antar man får maila Norge om detta.
 

Grummel

Breitling
Tack för svaren. Kollar med en lokal urmakare, snanrs får jag väl höra av mig till Norge.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaren. Kollar med en lokal urmakare, snanrs får jag väl höra av mig till Norge.
Vet ju inte var du bor men kolla med en SEIKO-handlare som har urmakare på plats. Är det ett fjäderbrott så ser de det när de kör den i timegrapher. Har du tur så har ruckningsarmen flyttat sig eller fjädern trasslat till sig.
 

Grummel

Breitling
Vet ju inte var du bor men kolla med en SEIKO-handlare som har urmakare på plats. Är det ett fjäderbrott så ser de det när de kör den i timegrapher. Har du tur så har ruckningsarmen flyttat sig eller fjädern trasslat till sig.
Tack! Jag bor i Uppsala, men jobbar i Stockholm. Så något ställe borde det finnas.
 
Topp