luxnille
Basic
Hej allihopa!
Jag är ny här på Klocksnack så jag får be om ursäkt för om jag ställer korkade frågor här.
Jag är bosatt i Stockholm och har en Panerai Daylight PAM250. Den är inköpt på Nymans 2006 och jag har inte servat den som man egentligen ska. Får skylla mig själv. Nu är det så att det har blivit dags. Märkte att det immar på insidan av glaset när man har den på sig. Lämnade in den på Nymans och har fått ett kostnadsförslag.
Rep, service + polering 11000kr
Ny tavla 4500kr
Set visare 2500kr
Totalt 18000kr
Blir en kostsam service tyvärr.. Min fråga till er som är experter är om:
- detta låter rimligt?
- ska jag ta bort polering? (pratade med en klockkunnig vän som avrådde mig till att polera klockan)
- finns det andra urmakare som gör service på Panerai?
- bör jag serva den någon annanstans?
- hur skulle ni göra?
Tanken är att sälja klockan efter att den varit inne på service.
Tack för ett trevligt forum!
Mvh N
Jag är ny här på Klocksnack så jag får be om ursäkt för om jag ställer korkade frågor här.
Jag är bosatt i Stockholm och har en Panerai Daylight PAM250. Den är inköpt på Nymans 2006 och jag har inte servat den som man egentligen ska. Får skylla mig själv. Nu är det så att det har blivit dags. Märkte att det immar på insidan av glaset när man har den på sig. Lämnade in den på Nymans och har fått ett kostnadsförslag.
Rep, service + polering 11000kr
Ny tavla 4500kr
Set visare 2500kr
Totalt 18000kr
Blir en kostsam service tyvärr.. Min fråga till er som är experter är om:
- detta låter rimligt?
- ska jag ta bort polering? (pratade med en klockkunnig vän som avrådde mig till att polera klockan)
- finns det andra urmakare som gör service på Panerai?
- bör jag serva den någon annanstans?
- hur skulle ni göra?
Tanken är att sälja klockan efter att den varit inne på service.
Tack för ett trevligt forum!
Mvh N