• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av Rolex Sea-Dweller - Nymans eller Rob E?

Vem ska serva min 16600?

• Rob Engström

• Nymans Ur

Resultatet är endast synligt efter enkät.

777CHRONOS

Basic
Professional Dealer
Hej,
Det börjar bli dags för min SD 16600 att åka in på service och jag funderar på om jag ska lämna in den hos Nymans Ur eller Rob Engström. Klockan ska poleras och jag undrar om den ena är bättre än den andra när det kommer till detta.

Priserna är ungefär samma, dock tror jag nymans har mycket kortare väntetid.
De borde ju göra samma sak vid service, dvs följa de av Rolex uppställlda krav.

Rob hade sex veckor när jag körde service på 16600 för två år sedan drygt, men de kan blivit bättre
Tjena niclashill. Är lite nyfiken på SD 16600. Kostar servicen mer på denna än vanlig sub? Med tanke på täthet etc.
Har siktet inställt på en ny 116610 men är även bra sugen på beg 16600. Har du några tips på hur jag ska tänka innan jag gör nåt dumt? :nailbiting::)

Snälla sluta polera dessa underbara klockor !
Beg marknaden är full av polerade exemplar som man inte vill ha.

3-5 veckor fick jag som uppskattning på Rob i mellandagarna. I övrigt instämmer jag med KS-kören. Strunt i polering, det är insidan som räknas :)

Tillbaka
Topp