• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av urverk – skräckhistorier

koze

Panerai
2-Faktor
Ofta när man läser urmakarbloggar och ser urmakare på Instagram så verkar de då och då stöta på urverk som någon "urmakare" har "lagat" genom att t ex ösa i en dusch WD40 och vifta runt lite med en skiftnyckel i. Som här t ex där en Panerai har fått sig en omgång: https://archerwatches.wordpress.com/2013/12/26/bringing-a-pam-091-back-to-life/

Vilka är de här lallarna som ger sig på dyra fina klockor helt utan kunskap? Jag pillar uteslutande med Seikoverk, och har otroligt stor respekt för dessa små underverk trots att de är billiga och massproducerade. Hur är det med urmakaren på hörnet som mest byter batterier hela dagarna, jag antar att de flesta verkligen är urmakare och kan laga iaf vanligare verk som typ Seiko och ETA? Man blir ju mörkrädd...

Har ni några liknande skräckhistorier?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Synd att du inte la denna tråd i diskussionsdelen, många som missar den nu.

Min gissning är att någon tidigare ägare flrsökte laga den själv. :)
 
Topp