• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av vintage Breitling?

Hej!

Jag har nyligen köpt min första Breitling (colt a17035 -96) från en privatperson på Blocket.
Jag fick information vid köpet att ägaren innan säljaren hade servat klockar för att sedan lägga ner den i boxen i flera år. Säljaren hade inte servat klockan.

I nuläget går uret fint och den håller tiden som den ska. Det jag har märkt är att insidan av glaset är ”immigt” (bifogar bild) samt att det inte är lätt att skruva upp klockan, då kronan vrider ganska motvilligt.
Jag tänker så klart att en service hade varit bra och förstår att detta inte är gratis.
I Helsingborg har jag endast två klockaffärer att välja på. En Stjärnurmakarna och en affär som skickar klockan till Breitling i Stockholm i service.
Hur bör jag tänka och vad bör jag förvänta mig att summan landar på?

Tack på förhand.

Mvh

Bilagor

• IMG_5246.jpeg
    IMG_5246.jpeg
    217.6 KB · Visningar: 10
  • IMG_5245.jpeg
    IMG_5245.jpeg
    264.7 KB · Visningar: 11
  • IMG_5247.jpeg
    IMG_5247.jpeg
    280.9 KB · Visningar: 10
Finns väl några trådar som tagit upp ämnet förut. Men finns massor med möjligheter o lämna in den. Urbrev verkar ju fått bra betyg från de som använt sig av dem tex.

Nu är det lite svårt o se på bilderna, men upplever du det är fukt på insidan så är det ju definitivt inte bra. Då hade jag absolut inte använt den, utan skickat den omgående på service. Om du kan ta av bakboetten lägg den på ett torrt ställe så den fått ”torka”.

Tillbaka
Topp