• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av vintage tudor

Henricsson

Breitling
Hej, det är så att jag har en Tudor Date-Day från 1987 som jag skulle vilja lämna in på en genomgång hos en urmakare. Eftersom jag aldrig lämnat in en klocka på service förr så har jag lite funderingar.

Jag undrar om någon har någon aning hur mycket detta skulle kunna gå på? (förutsatt att inga delar behöver bytas ut) Och även om någon känner till någon bra urmakare i Södertälje/Stockholmstrakten som skulle kunna fixa detta?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej, det är så att jag har en Tudor Date-Day från 1987 som jag skulle vilja lämna in på en genomgång hos en urmakare. Eftersom jag aldrig lämnat in en klocka på service förr så har jag lite funderingar.

Jag undrar om någon har någon aning hur mycket detta skulle kunna gå på? (förutsatt att inga delar behöver bytas ut) Och även om någon känner till någon bra urmakare i Södertälje/Stockholmstrakten som skulle kunna fixa detta?
Då klockan inte är så gammal borde alla Tudor-ad's kunna serva den. Dvs Nymans ur, rob engström etc.
 
Topp