• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service: Certina Blue Ribbon

Lindahl

Omega
Hej,
Fått ärva en Certina Blue Ribbon som är i behov av lite kärlek. Affektionsvärdet är högre än klockans värde men vill försöka få liv i den. Har varit inne på Engströms urmakeri i Jönköping där de var hyggliga och gjorde en okulärbesiktning av uret. De bedömde att den är i fint skick, ja förutom att den inte fungerar, men borde gå att få liv i. De vill dock inte påbörja ett arbete då det inte går att få fram reservdelar. Min fråga är därför om ni känner till något företag som samlat på sig reservdelar genom åren och kanske kan reparera uret?

Vänliga hälsningar
Andreas
 

Mukt

Cartier
Hej och välkommen till forumet!
Testa att slänga iväg frågan i tråden ”dagens trix och fix” nere i ”hemslöjd, modd och fix” avdelningen. Där hänger några av forumets duktiga hemmameckare, möjligtvis att någon av dem kan ta sig an servicen :)
 

Fadershan

Patek
Ja fix å trix är en bra tråd! Jag kan svara här oxå. Blue ribbon betyder sannolikt 25-65 eller 25-651 beroende på datum eller ej. Det är jättefina verk och lätt att hitta begagnade reservdelar till. Det är så vi gör med gamla ur när nya delar inte finns att tillgå vilket det många ggr inte gör.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tycker mig se sådana lite då och då på Tradera. Lägg in en sök-bevakning på Certina Blue Ribbon och köp en eller ett par för billigt pris (om du har tur) och lämna in dem tillsammans med klockan du vill renovera.
 
Topp