• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service - går lite efter...

Airbus

Guld
Friends Of KS
Hej,
Min Seadweller är nyservad (några dagar sedan). Noterar att den går i storleksordningen 3-4 sek efter per dygn. Kan det vara så att den är under "inkörning" och att den kommer ikapp så småningom eller ska den direkt tillbaka för reglering? Kan det göras medan man väntar isf?

Hör av dig till den/dem som servat. Klockan brukar ju ligga på kontroll ett tag innan den ges ut till kund.
Moderna Rolex är ju lite klurigare att rucka än många andra så risken är att du inte kan få det ordnat på plats.

Hör av dig till den/dem som servat. Klockan brukar ju ligga på kontroll ett tag innan den ges ut till kund.
Moderna Rolex är ju lite klurigare att rucka än många andra så risken är att du inte kan få det ordnat på plats.
OK, tack. Segt - vi får se hur jag gör. Det är ju inte så att den är way off men man vill väl helst se att den går före om något...

Hej,
Min Seadweller är nyservad (några dagar sedan). Noterar att den går i storleksordningen 3-4 sek efter per dygn. Kan det vara så att den är under "inkörning" och att den kommer ikapp så småningom eller ska den direkt tillbaka för reglering? Kan det göras medan man väntar isf?
Går klockan inom COSC dvs +6/-4 så kommer dem ej att rucka den på garantin. Iallafall hos Nymans Ur.

Tillbaka
Topp