• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Girard Perregaux, bara i Stockholm?

H

Hysteria

Guest
Vad för typ av service? Beroende på typ finns nog ett antal olika svar. Annars har @Rozzy bra koll på GP tror jag.
 

asimovfan

Omega
Har precis köpt en beggad, ref 2598 utan servicehistorik så tänkte att en koll inte skadar. Den går bra och inget konstigt men vill gärna att någon kikar på den och vid behov kan serva den.
 

asimovfan

Omega
Vad för typ av service? Beroende på typ finns nog ett antal olika svar. Annars har @Rozzy bra koll på GP tror jag.
Gäller klockn nedan
9ED2EC92-A106-443A-9694-2C7DDF5AB798.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Finns det någon mer än Fredmans i Stockholm som kan serva en Girard Perregaux, Göteborg?

Det beror nog på vilken klocka, precis dom @Peltzer skriver. Är det äldre vintage kan du nog lämna in den till vilken duktig urmakare som. Är det en modernare som bara behöver service utan att byta delar så samma svar som förgående.
Är det en modernare klocka som behöver lagas med nya delar eller nya packningar/ krona så får man nog vända sig till AD som Fredmans. Tror det finns AD i Danmark likväl som man kan testa med.
 

asimovfan

Omega
Det beror nog på vilken klocka, precis dom @Peltzer skriver. Är det äldre vintage kan du nog lämna in den till vilken duktig urmakare som. Är det en modernare som bara behöver service utan att byta delar så samma svar som förgående.
Är det en modernare klocka som behöver lagas med nya delar eller nya packningar/ krona så får man nog vända sig till AD som Fredmans. Tror det finns AD i Danmark likväl som man kan testa med.

Tack för tipset, tror den är från runt millenieskiftet tror jag. Skall höra med några urmakare!
 
Topp