• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service i Göteborg på vintageur

Ukulele82

Breitling
Hej!

Fick tipset att posta det här i vintagedelen av forumet. Jag har en kronograf från 40-talet. Venus heter märket enligt säljaren, och då antar jag att det är ett Venus urverk. Den har slutat ticka och jag skulle vilja lämna in det på service nånstans i Göteborg. Är det någon urmakare här som är extra bra på vintage? Och skiljer det mycket mellan kvalitet och pris? En knapp/knopp(?) har skruvat av/försvunnit också, och jag behöver få tag på en sådan. Vart får man tag på reservdelar? Hjälper det något om jag postar bild på klockan? Uppskattar all form av hjälp och/eller tips från er! =)

Tack på förhand!
 

MAK

Friends of KS
Två alternativ som jag själv provat
Mariaplans ur - rengöring, smörjning/ service för rimlig peng. Tar dock oftast rätt lång tid att få något klart. Lämnat in 4-5 ur med ok resultat.
Gastons ut på wieselgrensplatsen - lämnat in ett omega fickur. Bra resultat på service och på utsatt tid. Dyrare än Mariaplans, men snabbt och bra.
 

Ukulele82

Breitling
Två alternativ som jag själv provat
Mariaplans ur - rengöring, smörjning/ service för rimlig peng. Tar dock oftast rätt lång tid att få något klart. Lämnat in 4-5 ur med ok resultat.
Gastons ut på wieselgrensplatsen - lämnat in ett omega fickur. Bra resultat på service och på utsatt tid. Dyrare än Mariaplans, men snabbt och bra.


Mariaplans lät bra, så länge det blir bra gjort och de tar hand om klockan på ett bra sätt så gör det inte så mkt om det tar lång tid faktiskt.. =) Var det stor skillnad i pris och/eller kvalitet mellan dem?
 

Göteborgare

Cartier
Jag fortsätter på denna tråden, har en Seamaster 300m som behöver ny lume, eller till och med byta urtavlan. Finns det någon i Göteborgsområdet som kan göra detta?
 
Topp