• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service när det kommer till Nomos

Hallå alla klockentusiaster, jag undrar om det är möjligt att serva Nomos här i Sverige? När det kommer till deras mer "entry-level" klockor som t ex Orion som använder sig utav Nomos alpha-urverk som är ett in house-urverk som är baserat på Pesaux-7001 (rätt identiskt urverk till Stowa antea KS). Är det möjligt för en urmakare här i Sverige att serva dessa klockor eller är det enda alternativet att skicka tillbaka klockan var femte år till Nomos?

Mvh: Watch_Gecko =)

Borde inte vara några problem att serva klockan hos nån lokal urmakare. Vad jag har hört så är Nomos ganska generösa med att sälja reservdelar till oberoende urmakare.

Hallå alla klockentusiaster, jag undrar om det är möjligt att serva Nomos här i Sverige? När det kommer till deras mer "entry-level" klockor som t ex Orion som använder sig utav Nomos alpha-urverk som är ett in house-urverk som är baserat på Pesaux-7001 (rätt identiskt urverk till Stowa antea KS). Är det möjligt för en urmakare här i Sverige att serva dessa klockor eller är det enda alternativet att skicka tillbaka klockan var femte år till Nomos?

Mvh: Watch_Gecko =)
nomos är väldigt billiga på att serva klockorna jämfört med vad svenska urmakare är så frågan är om det är ett så pass stort problem för någon att skicka klockan till tyskland?

är väl dessutom mer lugnande när företaget som tillverkat din klocka kan serva den till ett riktigt bra pris?

nomos fixar ju frakten gratis med

Tillbaka
Topp