Har en Scubapro 500 som jag är mycket nöjd med. Den är i precis lagom härjat skick och är i mitt tycke mycket charmig. Dock skulle den nog må bra av en service då gångreserven inte riktigt är vad den borde vara och datumväxlingen inte sker vid midnatt längre. Dessutom skulle glaset behöva bytas då det lider av vad jag tror är ett tidigare försök till slipning. Nya packningar vore fint det med när man ändå är i farten.
Service och packningar borde väl inte vara några problem då det vad jag förstått sitter ett vanligt ETA-verk i klockan och boetten använts av flera andra, men hur är det egentligen med glaset? Det behöver inte vara en NOS-del personligt signerad av Scubapros grundare men jag vill gärna ha något likvärdigt det som sitter där.
Tips på forumfixare eller urmakare inrikes eller utrikes man kan vända sig till mottages tacksamt!
Bild på klockan:
Service och packningar borde väl inte vara några problem då det vad jag förstått sitter ett vanligt ETA-verk i klockan och boetten använts av flera andra, men hur är det egentligen med glaset? Det behöver inte vara en NOS-del personligt signerad av Scubapros grundare men jag vill gärna ha något likvärdigt det som sitter där.
Tips på forumfixare eller urmakare inrikes eller utrikes man kan vända sig till mottages tacksamt!
Bild på klockan: