• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

service och rengöring omega vintage.

Barajd

Breitling
Jag köpte just en omega som sades vara från 40-talet. Den är från 50-60 talet och har nu stannat. Kostar 2 800kr att rengöra "balansera" och byta krona. Verkar detta rimligt? Cal 265. Boett 50tal. Verket 1965. Detta enligt urmakaren.
Klockan kostade 4000kr. Jag tycker klockan är grymt snygg.
 

Bilagor

  • 20151028_105445.jpg
    20151028_105445.jpg
    67.2 KB · Visningar: 263

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jag köpte just en omega som sades vara från 40-talet. Den är från 50-60 talet och har nu stannat. Kostar 2 800kr att rengöra "balansera" och byta krona. Verkar detta rimligt? Cal 265. Boett 50tal. Verket 1965. Detta enligt urmakaren.
Klockan kostade 4000kr. Jag tycker klockan är grymt snygg.

Tycker det låter rimligt hos en urmakare.
Du kan ju alltid jämföra med priserna hos ex. Nymans som har dom på hemsidan.
Får jag fråga vilken urmakare du hittat för det priset?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag köpte just en omega som sades vara från 40-talet. Den är från 50-60 talet och har nu stannat. Kostar 2 800kr att rengöra "balansera" och byta krona. Verkar detta rimligt? Cal 265. Boett 50tal. Verket 1965. Detta enligt urmakaren.
Klockan kostade 4000kr. Jag tycker klockan är grymt snygg.
Tavlan är inte original utan nyligen ommålad av någon som inte är bunden till Omega, den såg inte ut så här från början. Service för 2800kr är inte orimligt men går att få billigare om inget vitalt behöver bytas.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Jag köpte just en omega som sades vara från 40-talet. Den är från 50-60 talet och har nu stannat. Kostar 2 800kr att rengöra "balansera" och byta krona. Verkar detta rimligt? Cal 265. Boett 50tal. Verket 1965. Detta enligt urmakaren.
Klockan kostade 4000kr. Jag tycker klockan är grymt snygg.

Är det bilden som luras eller ser 8:an ut att dölja en gammal tritiumplupp?

Riktigt snygg klocka iaf!
 

Barajd

Breitling
Tusen tack för alla svar. Servicen är beställd. Det är troligen en tritiumplupp vid 8an. Jag vill gärna veta mer om denna klocka. Visar hör visst inte heller till denna. Fast dom troligen är omega. Jag har aldrig sett denna urtavla tidigare.
 
Topp