• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service Omega Speedmaster

Hej Forumet,

Har en Speedmaster AUT med datum (44,25mm) från 2010 som behöver service.
Har ställt frågan till de klockbutiker i Malmö som saluför Omega.
Tydligen behöver klockan skickas till Omega i Stockholm. Någon svarade tom att den behövde ner och vända i schweiz.
Stämmer det verkligen att en service ligger på 8-10 tusen. Tycker det låter mycket......
Men kanske jag som inte har koll?
Någon som har bättre koll än mig på priser på service samt om det finns alternativ på serviceställe?
Ha de fint

//Magnus

Officiella priser från SGN nedan. Dom sitter ju i Sthlm så borde ju räcka att skicka dit.
0531A15E-9448-41BB-8CE8-A432EDD2689F.png

http://www.swatchgroup.se/service/serviceprices/se/OMEGA Serviceprislista 2018.pdf

Tack,
Kan man kontakta dem direkt eller måste man gå via en återförsäljare?
Enklast är väl att gå via återförsäljare i min mening. Tiden kommer vara detsamma.
Kolla annars om de finns någon lokal AD som kan hjälpa dig då servicetiderna brukar vara kortare hos AD sålänge de ej behöver skicka klockan.

Var hos ”min” urmakare idag. Häpnade över vad de ville ha för service på min Oris Cronograf baserad på ett 7750 verk.
De sade att bla Oris och Omega delar blivit vansinnigt dyra, och att servicen och rep som de gjorde på min, skulle blivit nästan dubbelt upp om det vart en Omega. Vet inte om det var säljsnack eller fakta.

Tillbaka
Topp