• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service på¨en Longines från 70-talet, vart i sthlm?

Pekkasteele

Breitling
Hej,

Jag fick ärva en klocka av min morfar som han fått när han jobbat 25år i gruvan, den har legat i säkert 20 år så tänkte lömna in den på en genomgång, och byta armband, men på butiken (Franks) så sa dom att det skulle kosta 8000+, tyckte jag lät väldigt mycket, eller?

longines.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej,

Jag fick ärva en klocka av min morfar som han fått när han jobbat 25år i gruvan, den har legat i säkert 20 år så tänkte lömna in den på en genomgång, och byta armband, men på butiken (Franks) så sa dom att det skulle kosta 8000+, tyckte jag lät väldigt mycket, eller?

longines.png
Gå till farfars klocka eller ABC klockor, skulle gissa att det kostar 3-3500:-
 

ottie

Omega
2-Faktor
Det beror ju på vad du har för gammal kronograf, du lär ju inte hitta en servad kvalitetskronograf för den pengen.
Det är en seeland/invicta, hittade den på en loppis för 500 kr hahaha. Har alla delar och allt men något lite knas i verket antar jag. Jag söker bara någon vintage kronograf som kanske går för 3500 på en auktion.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är en seeland/invicta, hittade den på en loppis för 500 kr hahaha. Har alla delar och allt men något lite knas i verket antar jag. Jag söker bara någon vintage kronograf som kanske går för 3500 på en auktion.
Räkna med att en kronograf från en auktion kan komma att kosta 5000:- att serva.

Men nej, en halvgammal Invicta skulle jag inte lägga pengar på service för.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Uscha mig, det är en dyr hobby trotsallt hahaha. Håller med, för eller senare åker man på service trotsallt.
Tackar så hemskt mycket för din hjälp, godkväll^^.
Ja, kronografer är lite luriga men snygga. En vanlig klocka lite enklare och billigare att serva.
Trevlig kväll
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Vänta lite, var inte det här en kul Invicta från innan märket återanvändes till clownur? Inbillar mig att jag sett den i någon annan tråd eller på Facebook? Får vi se lite bilder? :)
 

ottie

Omega
2-Faktor
Här har vi en bild på seelandern. @eriksson850 @theargonaut @Highvalley
1661150151903.png

1661150177674.png

Sedan en kalender ASU som tyvärr funkar men kronan(som är lös) och datum visaren som har fastnat. Hur mycket tror ni en service på den skulle gå för?

EDIT: ursäkta för sent svar, tack återigen för all hjälp :)
EDIT 2: Om jag a.l.t vill sälja de som repobjekt, hur mycket tror ni jag skulle kunna få för dem då?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Här har vi en bild på seelandern. @eriksson850 @theargonaut @Highvalley
1661150151903.png

1661150177674.png

Sedan en kalender ASU som tyvärr funkar men kronan(som är lös) och datum visaren som har fastnat. Hur mycket tror ni en service på den skulle gå för?

EDIT: ursäkta för sent svar, tack återigen för all hjälp :)
EDIT 2: Om jag a.l.t vill sälja de som repobjekt, hur mycket tror ni jag skulle kunna få för dem då?
Minst 5000:- styck skulle jag gissa för att fixa dem (och uppåt beroende på vilka delar som behöver bytas).
Jag skulle inte själv lägga ner de pengarna på någon av dem, men andra kan vara av annan uppfattning.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Här har vi en bild på seelandern. @eriksson850 @theargonaut @Highvalley
1661150151903.png

1661150177674.png

Sedan en kalender ASU som tyvärr funkar men kronan(som är lös) och datum visaren som har fastnat. Hur mycket tror ni en service på den skulle gå för?

EDIT: ursäkta för sent svar, tack återigen för all hjälp :)
EDIT 2: Om jag a.l.t vill sälja de som repobjekt, hur mycket tror ni jag skulle kunna få för dem då?
Båda ser ut att ha slitna kromade boetter, vilket gör att de förmodligen inte gör de värda att serva för några större summor, i min bok.
 
Topp