• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service på vintage Rolex 2025

OBRKV

Basic
Hej på er,

Min gamla Rolex GMT Master 1675 har börjat bete sig konstigt. Den tappar ca 7-8 minuter inom den första timmen och går sedan vidare. Jag misstänker att det börjar bli dags för en service igen, men har förstått att mycket har ändrats under mina mindre aktiva år här på KS. Till att börja med verkar Rob E varken vara Rolex AD längre eller serva Rolex?

Sedan verkar det som att även Rolex AD (Nymans..?) har svårt att serva vintage, stämmer det? Har läst om några som har behövt få sina klockor skickade till Geneve och knappt fått tacka nej till byten av delar man kanske inte vill byta, såsom visare, bezel insert och det här med polering osv.

Estetiskt vill jag inte göra något på min GMT, ingen polering, inget tavelbyte, visarbyte osv. Vill endast att verket ska gå bra och möjligen få klockan tät (badar dock aldrig med klockan).
Jag är heller inte fast besluten av att få den servad av auktoriserad verkstad, men vill gärna lämna till någon duktig och har möjlighet att få tag på eventuella delar till verket. Har även en Datejust 1601 som behöver service inom snar framtid.

Var vänder man sig för att serva vintage Rolex 2025?

Tillbaka
Topp