• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

service/reparation av Citizen Aqualand i Sthlm

ludde28

Omega
Hej,
finns det någon urmakare i Sthlm område som tar sig an att byta krona och /eller hals på en aqualand C021. Troligen är det gängan som spökar.
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
3E4192F5-4989-4C41-A7A2-5665467BED5F.jpeg

Jag lämnade in min till Ur&Penn (!!!) i Huddinge C förra sommaren. De skickade den till Citizen nånstans i Europa för service.
De bytte delarna på den skräpiga bilden (tryckknappar och krona) och batteri för typ 1200kr. Det tog ca 6-7v innan jag fick tillbaka den men i övrigt har jag inget att klaga på. Nu är den tät igen. Köpt ny för snart 21år sen :)
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
3E4192F5-4989-4C41-A7A2-5665467BED5F.jpeg

Jag lämnade in min till Ur&Penn (!!!) i Huddinge C förra sommaren. De skickade den till Citizen nånstans i Europa för service.
De bytte delarna på den skräpiga bilden (tryckknappar och krona) och batteri för typ 1200kr. Det tog ca 6-7v innan jag fick tillbaka den men i övrigt har jag inget att klaga på. Nu är den tät igen. Köpt ny för snart 21år sen :)
Hej, ursäktar min påflugenhet !
Har du delarna på bilden ?
Vad är dom till för ref. ?
Jag letar krona med ljus o lyckta till en C520, men verkar smått omöjligt och hitta !
Jag har kommit över ett objekt jag själv meckar med !
Så om kronan passar köper jag gärna den av dig !
Dra ett pm om ok !
Ha det gott// Ola
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Hej, ursäkta sent svar.
Kan fan inte hitta påsen med dessa lelar nånstans. Hör av mig lm jag hittar den.
Ha de gott du med.
Mvh Jesper
 

jmalmsjo

Cartier
@Auto Ola
Jag kan rekommendera Citizens norska AD, FRITHJOF E. RASMUSSEN AS. Har en
Aquamount JP3020-56 som svenska serviceverkstaden (alltså Ur & Penns verkstad) inte har velat ta pga att de inte har delar till utgångna modeller. Läste om en norrman som precis fått sin servad och kontaktade dem och ta åtog sig gärna min klocka. Nu är det ju inte samma modell men värt att kolla med dem!
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
@Auto Ola
Jag kan rekommendera Citizens norska AD, FRITHJOF E. RASMUSSEN AS. Har en
Aquamount JP3020-56 som svenska serviceverkstaden (alltså Ur & Penns verkstad) inte har velat ta pga att de inte har delar till utgångna modeller. Läste om en norrman som precis fått sin servad och kontaktade dem och ta åtog sig gärna min klocka. Nu är det ju inte samma modell men värt att kolla med dem!
Tackar för tipset !
Jag meckar själv, och har fått klockan.
Hon jag fick den av hade fått prisuppgift på service som var så hög att det köptes en ny istället.
Så ser det mer som en kul test om jag lyckad få igång den.
Läger inte pengar på service, men förstår att Citizen inte vill släppa på den. Är ju viktigt att det funkar om man dyker !

Hoppas på att hitta något objekt jag kan plocka delar från så småningom !
Ha det gott// Ola
 

jmalmsjo

Cartier
Tackar för tipset !
Jag meckar själv, och har fått klockan.
Hon jag fick den av hade fått prisuppgift på service som var så hög att det köptes en ny istället.
Så ser det mer som en kul test om jag lyckad få igång den.
Läger inte pengar på service, men förstår att Citizen inte vill släppa på den. Är ju viktigt att det funkar om man dyker !

Hoppas på att hitta något objekt jag kan plocka delar från så småningom !
Ha det gott// Ola

Jo jag förstod att det var själva delarna du var ute efter, skrev lite otydligt ser jag. Jag fick efter lite mailande med Ur & penns kundtjänst själv kontakta deras verkstad i Upplands Väsby och de hade krona och boettlockspackning kvar som jag fick köpa för en billig peng. Kan ju vara värt att kolla med dem om du inte gjort det; men gå då inte via en butik utan direkt till verkstaden. I mitt fall hade norska verkstaden ännu bättre reservdelslager till min utgångna modell så det skulle ju kunna vara nästa alternativ att kolla med.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Jo jag förstod att det var själva delarna du var ute efter, skrev lite otydligt ser jag. Jag fick efter lite mailande med Ur & penns kundtjänst själv kontakta deras verkstad i Upplands Väsby och de hade krona och boettlockspackning kvar som jag fick köpa för en billig peng. Kan ju vara värt att kolla med dem om du inte gjort det; men gå då inte via en butik utan direkt till verkstaden. I mitt fall hade norska verkstaden ännu bättre reservdelslager till min utgångna modell så det skulle ju kunna vara nästa alternativ att kolla med.
Ja det låter ju bra, skall jag ha i åtanke ! Att kolla skadar ju inte.
Tackar !
Beställde axel som saknades från England, den kom idag.
Funkade, men trilskas när man satt i batteriet. Går igång ibland bara, skall plocka ner verket och kolla kontakt ytor. Gamla kronan ligger i alun, kanske rostat axel delen som sitter kvar bort !
Är ju kul och intressant med pillandet.

Håller tummarna får att din fixas i Norge !
Ha det gott// Ola
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Jag mätte den gamla sensorn !
Se bild:
C9167F08-7C53-4B09-9968-0216ED5B2DA2.jpeg

Har isolerat blecket som ansluter givarens flatkabel till verket med en bit tejp, skruven är anslutning ner till kortet under och blecket för tryckknapparna.
Skall bli spännande och se om den klarar sig sen, om man inte skiftar till Dive mode för då saknar den nog givaren!
 
Topp