Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Urmakaren kanske har andra klockor som behöver servas ? Man får helt enkelt ställa sig i kön . Arbetstiden kanske inte är så lång men väntan på delar m.m kan göra att det drar ut på tiden .varför måste klockan vara iväg allt från 6 veckor till 18 veckor vid service? En orsak att det kan ta några dagar extra vad jag kan komma på är att urmakaren måste kontrollera gången.
Nå!? Varför tar det så lång tid?
Å nu går alla till Nymans istället . Rob får inga kunder så då har han bara helt plötsligt en veckas leveranstidKan tillägga att rob då hade 11v + väntetid... Hm...
oj det var ett tag.Äh, 6-18v är väl lugnt.
Prova Panerai's garantijobb istället, har väntat sedan april och fortfarande ingen aning om när den kan tänkas dyka upp.
Sitter i samma båt. Har dock ca 4 veckor kvar!Har en DJ inne hos Rob som nu är inne på 11e veckan. Hörde förra veckan att den ska vara klar denna veckan troligen.
Kan det bero på att den (misstänker jag i ditt fall) behöver skickas till Schweiz? Personligen hade jag röstat med fötterna och gått till någon som hade erbjudit mer human servicetid. 4-6 veckor ok men 6+ nope iaf vad jag tycker.
Sorry kanske var otydlig, menade TS case. Just Bergströms har jag egentligen bara hört gott om så du kanske hade otur i ditt fall? Nu har jag iofs bara haft kontakt med dem i Malmö och det kanske är annorlunda men har iaf för mig Bergströms överlag har hyggligt renommé?Syftade du på mig ?
För att de beställer delar EFTER att du godkänt prospektet och lämnat in klockan.Jag har servat ett par Rolex hos Bergströms i Malmö, och det har tagit 5 respektive 4 veckor att få tillbaka dem igen. Då har prognosen båda gångerna varit 6 veckor, så jag är väldigt nöjd med det. MEN, samtidigt kan jag undra varför man inte skulle kunna få ett inlämningsdatum som ligger 3-4 veckor bort och lämna in klockan då för att få den servad på bara någon vecka eller så.
För att de beställer delar EFTER att du godkänt prospektet och lämnat in klockan.