• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service tider, nu reder vi ut det en gång för alla! >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
varför måste klockan vara iväg allt från 6 veckor till 18 veckor vid service? En orsak att det kan ta några dagar extra vad jag kan komma på är att urmakaren måste kontrollera gången.

Nå!? Varför tar det så lång tid?
 

rogart-63

Patek
varför måste klockan vara iväg allt från 6 veckor till 18 veckor vid service? En orsak att det kan ta några dagar extra vad jag kan komma på är att urmakaren måste kontrollera gången.

Nå!? Varför tar det så lång tid?
Urmakaren kanske har andra klockor som behöver servas ? Man får helt enkelt ställa sig i kön . Arbetstiden kanske inte är så lång men väntan på delar m.m kan göra att det drar ut på tiden .
 
Lämnade in min 13035.1 Breitling på service hos Södermans Ur i Kristianstad. Gått en vecka nu. I för sig så skulle han laga kronan samt bezelringen. Delarna fick han nog beställa så 4 veckor kanske.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Lämnade in min 16570 för byta av boett med mera och genomgång på Rob i september, skulle ta ca 5v men fick den efter 4. Toppnöjd!
 

Bkapten

Omega
Lev.tid på delar och/eller att urmakaren har mycket att göra så det blir kösystem på repar.

Nu gör jag ej kompletta genomgångar av mekaniska ur då jag ej har tillgång till all utrustning utan endast verkbyten, packningsservice osv. Finns delarna på lager hos min leverantör så tar det 3-4 dagar att få hem delar och ytterligare 2-3 dagar för reparation och test. Så totalt 1 vecka. Men då har jag inte alltför mycket jobb heller och till exempel ett verkbyte går ju relativt fort.
 

zazuki

Omega
Behövde byta glas efter jag tappade min hamilton i golvet, tog 4 veckor, helt nöjd med det.
De gjorde även trycktest och genomgång.
 

Zingo

Rolex
Lämnade in min Tudor hos Nymans tidigare i år för service och byte av glas (tappade den i golvet så att glaset fick en spricka :banghead:), tog två veckor då de behövde skicka den till Västerås butiken för servicen samt att de behövde ta hem några reservdelar. Helt ok.:)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Har en DJ inne hos Rob som nu är inne på 11e veckan. Hörde förra veckan att den ska vara klar denna veckan troligen.
 

Samps

Cartier
Fattar inte heller, varför inte en inlärningstid? Det tar väl bara några timmar att serva plus ett par dagar att testa gången etc?
Hade en DJ på service hos Nymans Västerås i somras. 4 veckor tog det och de gjorde ett kanonjobb, allt från bemötande till själva klockans skick när jag fick tillbaka den var precis så bra man kan förvänta sig av en av de bästa i branschen.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Bergströms i Uppsala, ca 14 dagar, dock skickar de sina klockor till en annan butik.
Lämnade in en ögonsten som är mint och fullset, för att byta krona.
Bad specifikt om att jag önskade behålla den gamla kronan, när jag senare hämtar ut klockan så är inte den gamla kronan med utan borttappad i servicestället som jag förstått det, bad att de skulle kolla upp det men de har ej återkopplat i ärendet ( detta för snart 14 dagar sen ) .

Min högst egna reflektion är att vänd er till någon annan butik i serviceärenden !
 

bluetrain

Cartier
Kan det bero på att den (misstänker jag i ditt fall) behöver skickas till Schweiz? Personligen hade jag röstat med fötterna och gått till någon som hade erbjudit mer human servicetid. 4-6 veckor ok men 6+ nope iaf vad jag tycker.
 

Randel

Cartier
Jag har servat ett par Rolex hos Bergströms i Malmö, och det har tagit 5 respektive 4 veckor att få tillbaka dem igen. Då har prognosen båda gångerna varit 6 veckor, så jag är väldigt nöjd med det. MEN, samtidigt kan jag undra varför man inte skulle kunna få ett inlämningsdatum som ligger 3-4 veckor bort och lämna in klockan då för att få den servad på bara någon vecka eller så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har servat ett par Rolex hos Bergströms i Malmö, och det har tagit 5 respektive 4 veckor att få tillbaka dem igen. Då har prognosen båda gångerna varit 6 veckor, så jag är väldigt nöjd med det. MEN, samtidigt kan jag undra varför man inte skulle kunna få ett inlämningsdatum som ligger 3-4 veckor bort och lämna in klockan då för att få den servad på bara någon vecka eller så.
För att de beställer delar EFTER att du godkänt prospektet och lämnat in klockan.
 
Topp