• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service tips på Seiko

0-500

Cartier
06CBF7E1-FBE9-423D-8D0F-5347E3173C26.jpeg
13CAD946-9DA8-4B93-AF8F-002303334A47.jpeg
Hej
Behöver hjälp med att Serva min Seiko 6119 8430.
Var inne hos klockmaster Globen i somras för att serva klockan men enligt dom fanns det inga delar kvar så tjing på betan där var Svaret.
Vet någon vart jag kan serva denna skulle jag uppskatta tips på det.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Borde inte vara några problem för valfri urmarkare att arbeta med den där, blir såklart svårt om det är delar som är trasiga och ej går att återanvända. Däremot är 6119-urverket inte sällsynt i sig så behövs ersättningsdelar borde det vara tämligen lätt att hitta klockor med samma urverk på eBay för inte så dyra pengar. Svårare kanske om ett nytt glas behövs. Kul med svensk dagskiva, om jag inte ser fel?

De fristående urmakare som jag ser blir rekommenderade i Stockholm är Farfars klocka och Werner, så de kanske kan ta en titt?
 

rogart-63

Patek
Serva Seiko är inga större problem :p. Det finns rätt gott om 6119 verk på ebay och reservdelar finns oxå på cousinsuk. Så tror inte urmakaren ville bara?
Glaset ska vara ett 310T48ANSO . Finns sternkreuz generic som ser nästan likadant ut på cousisnuk eller original glas på ebay
 
Topp