• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service/urmakare - citizen/seiko

Majjon

Basic
Hej.

Jag har har en kvartett klockor som på ett eller annat sätt är i behov av service/reparation.

1. Citizen ny 2300. Börjat gå långsamt. Förmodligen endast behov av rengöring och lite kärlek från urmakare.
2. Seiko 7S26-0030. Kronan går ej att vrida, står helt stilla.
3. Seiko (Vet ej modell). Stannar ibland, datum går ej.
4. City skindiver. Sekundvisaren hoppat av. Förstår att detta är något jag borde kunna fixa själv men har inga verktyg eller öppnat någon annan klocka tidigare.

Har ni några tips på urmakare i helsingborgsområdet? Alt. om det är någon i detta forum som utför denna typ av service...

Tar tacksamt emot alla tips.

16168414441584690777647436063908.jpg

Mvh Erik

Hej.

Jag har har en kvartett klockor som på ett eller annat sätt är i behov av service/reparation.

1. Citizen ny 2300. Börjat gå långsamt. Förmodligen endast behov av rengöring och lite kärlek från urmakare.
2. Seiko 7S26-0030. Kronan går ej att vrida, står helt stilla.
3. Seiko (Vet ej modell). Stannar ibland, datum går ej.
4. City skindiver. Sekundvisaren hoppat av. Förstår att detta är något jag borde kunna fixa själv men har inga verktyg eller öppnat någon annan klocka tidigare.

Har ni några tips på urmakare i helsingborgsområdet? Alt. om det är någon i detta forum som utför denna typ av service...

Tar tacksamt emot alla tips.

16168414441584690777647436063908.jpg

Mvh Erik
Hej
Jag har skickat ett flertal klockor till Kvarneberg. Tror han finns i Helsingör
.https://urmager-kvarneberg.dk/om-ure/?lang=sv&gclid=CjwKCAjwpKCDBhBPEiwAFgBzj68fR1tKDgFo2hWEoYmC6qQWhUUhVvEyPWGL4KFlgiIqUokeaa320xoCHpsQAvD_BwE
Vet inte hur han ligger prismässigt men jag har alltid varit nöjd.

Hej.
Tack för tipset. Har hört andra som nämnt positiva erfarenheter avs. denna herre. Kollade hans prislista, kan tänka mig att det blir ca 2500 per klocka med service och byte av packningar, mm.
Vet inte riktigt hur mycket jag ska lägga på service då klockorna var billigare när jag köpte dem....Har lyckats samla på mig ett gäng som funkat fint men nu behöver de lite kärlek. Hade samtidigt varit kul att lära mig lite själv men vet inte riktigt vart jag ska börja....

Hej.
Tack för tipset. Har hört andra som nämnt positiva erfarenheter avs. denna herre. Kollade hans prislista, kan tänka mig att det blir ca 2500 per klocka med service och byte av packningar, mm.
Vet inte riktigt hur mycket jag ska lägga på service då klockorna var billigare när jag köpte dem....Har lyckats samla på mig ett gäng som funkat fint men nu behöver de lite kärlek. Hade samtidigt varit kul att lära mig lite själv men vet inte riktigt vart jag ska börja....
Ja det där alltid en avvägning. Jag tror sällan man får igen dom där pengarna vid försäljning av klockor i den prisklassen. Man betalar för glädjen att få tillbaka en vackert tickande nyservad kompis.

Tillbaka
Topp