• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Servicekontroll / värderingsintyg

Har två nakna klockor som jag funderar på att sälja. Funderar om det är värt inför affären att lämna in klockan/klockorna på tex Nymans ur/Rob Engströms för kontroll.

Frågan är då vad man får när man lämnar in klockan i respektive syfte enligt rubriken och varför ska man göra det?
Tack för svar!

En fördel med att få ett kostnadsförslag för service är ju att det indirekt är ett äkthetsintyg.

Kan ju vara schysst mot eventuell köpare att kunna meddela hur klockan mår också :)

Har två nakna klockor som jag funderar på att sälja. Funderar om det är värt inför affären att lämna in klockan/klockorna på tex Nymans ur/Rob Engströms för kontroll.

Frågan är då vad man får när man lämnar in klockan i respektive syfte enligt rubriken och varför ska man göra det?
Tack för svar!
Jag skulle istället göra en värdering hos Kaplans.

Tillbaka
Topp