• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serviceleveranser - Rob Engström

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Lämnade in min DD för service till Rob i mitten av november. Pga. julledighet skulle den bli klar senast 20:e jan. Lugnt tänkte jag, inte hela värden att den är borta i 9veckor.

Hörde inget ifrån dom efter den 20:e jan om att klockan var klar, så jag ringde och pratade med dom. Fick till svar att den var på slutkontroll, antagligen klar i slutet av veckan. Veckan gick och hörde inget från Rob. Mailade och fråga om den är klar, denna gång var det värderingsmannen som dom väntade på....
Ringde i tisdags och pratade med en väldigt trevlig kille. Jag sa att jag ska på en GTG på tors (idag) och var angelägen om att få klockan innan. Det skulle inte vara några problem enligt honom. Gott, min DD tillbaka till GTG'n. Men så blev det inte :(

Idag fick jag ett sms av posten att ett paket är inlämnat till mig från Rob...... suck.... Ingen klocka till GTG'n.

På mitt jobb är det inget snack om att skjuta fram leveranser. En deadline håller man bara. Nu är det stor skillnad mot vad jag sysslar med, men att skicka ett mail om att leveransen blir sen räcker ofta. Speciellt när man har blivit lovad att få klockan idag.

Jag hoppas Rob läser och tar åt sig av kritiken. Anledningen varför jag valde just er, är att många jag har pratat med rekommenderar er och det sägs att ni bäst på vintage Rolex i Sverige. Vilket väger väldigt tungt när man ska serva en fin vintageklocka.
 

16610

Patek
2-Faktor
Trist att det drar ut på tiden... lång väntetid avskräcker iaf mig från att lämna in... Finns säkert en förklaring
 

demondave

Rolex
Kan förstå väntetider om någon udda del ska beställas. Annars är ju lite av vitsen med en auktoriserad verkstad, vilken produkt det än gäller, att skaplig lagerhållning av vanliga delar finns och att snabba kanaler från centrallager finns. Planeringsmässigt måste det ju gå att lösa så att en ledig slot bokas upp när ledig tid finns, utan att en fullt fungerande klocka ska behöva ligga och vänta på sin tur hos AD'n. Fungerar inte klockan kan man ju lämna den vid första kontakt med urmakaren, då finns ju alltid en stock att sysselsätta sig med vid dödtid, för att hålla utnyttjandegraden uppe.

Åtta-nio veckor för en service är i mina ögon dålig planering och management, hade verkstäderna jag använder mig av i jobbet arbetat med det upplägget hade jag kursat för länge sedan ;)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tråkigt och blir inte bättre av att den skickades med REK. Hoppas att du fick klockan idag.
 
  • Like
Reactions: TiE

nissehult

Patek
2-Faktor
Åtta-nio veckor för en service är i mina ögon dålig planering och management, hade verkstäderna jag använder mig av i jobbet arbetat med det upplägget hade jag kursat för länge sedan ;)
Kan ju också bero på resursbrist. Såvitt jag förstår så är det snudd på brist av (kvalificerade) urmakare i Sverige/världen.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Det är egentligen ganska sjukt att dessa servicetider är accepterat det skulle ju aldrig vara okej i andra branscher. Man tänker inte så mycket på det helt enkelt, det bara är så.

Vad skulle du säga om verkstaden sa att du kan hämta din bil om ca 7 veckor, kan bli 10 också :)
 

Knight

Cartier
Det är egentligen ganska sjukt att dessa servicetider är accepterat det skulle ju aldrig vara okej i andra branscher. Man tänker inte så mycket på det helt enkelt, det bara är så.

Vad skulle du säga om verkstaden sa att du kan hämta din bil om ca 7 veckor, kan bli 10 också :)

Många har ju dock bilen som levebröd... :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Hur lång tid tar det att serva en klockan om man har alla delar? 8h?

Nog rätt svårt att säga då det lär skilja enormt mellan olika urverk. Ingen aning men har svårt att tro att en standardservice på en Sub skulle ta så mycket mer än ett par timmar. Skulle i alla fall vara intressant att veta.

Edit: Kan ju tillägga att jag inte riktar någon speciell kritik mot Rob då alla har dessa servicetider. Utan en mer allmän reflektion :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tråkig upplevelse, påminner mig om när jag lämnade min porsche 993 tt lågmilad och superskick till porschecenter borås, det gör jag aldrig om...
 
  • Like
Reactions: par
Topp