• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serviceställe för Oris Aquis, Göteborg?

BartVader

Omega
God morgon Klocksnackare,
Skruvade ut kronan på min Oris och hela bommen följde med, så tänkte ta den till någon urmakare under dagen.
Magnussons Ur är AD för Oris i centrala Gbg, men tyvärr är deras service under all kritik.
Sysslar urmakaren på Linnégatan med nyare klockor eller är det enbart mögel som gäller?
Annars kanske Gastons på Hisingen? Han ratade min SKX men kanske gillar Oris bättre.

Har ni goda erfarenheter från någon urmakare i stan så tipsa gärna, tänkte ta mig iväg runt lunchtid idag. :)
 

BartVader

Omega
Maila [email protected] och fråga, du kan säkert skicka den direkt till dem.
Vad är förresten problemet med servicen hos Magnussons Ur?
Hade en annan klocka inlämnad där och det tog tre gånger längre tid än utlovat, samtidigt som informationen från deras sida var obefintlig. Verkar som de skickar iväg alla klockor som tas in på service då de inte har några egna urmakare. Osäker på den sista punkten, men det var intrycket jag fick.

Gjorde ett besök hos Gastons och han var lika trevlig som vanligt, skulle kika på klockan och återkomma nästa vecka. :)
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Hade en annan klocka inlämnad där och det tog tre gånger längre tid än utlovat, samtidigt som informationen från deras sida var obefintlig. Verkar som de skickar iväg alla klockor som tas in på service då de inte har några egna urmakare. Osäker på den sista punkten, men det var intrycket jag fick.

Gjorde ett besök hos Gastons och han var lika trevlig som vanligt, skulle kika på klockan och återkomma nästa vecka. :)

Magnussons Ur är verkligen undermåliga när det gäller deras service, precis som du påpekar och de punkterna du lyfter. Gastons är ett bra val. Kan även rekommendera Jarl Sandin som huserar med urmakare i huset.
 
Topp