Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min erfarenhet är att RSC Rolex SA är inkompetenta och min Midas har varit bort lite till och från nu i över ett år.
Vad tusan är det dom behöver så lång tid på sig för att göra?!
2 år? Då måste det handla om något som få urmakare gör (och de inte vill lära upp nya för) + lång väntetid?
På tal om detta, om någon vill få sig ett skratt så rekommenderar jag att be om låneklocka på Rob. Engström! Jag i min enfald stod där och hoppades på någon enkel Rolex, kanske en Omega... Då drar de fram en reklamklocka (tror den hade deras logga eller nåt) som får en Swatch att kännas som en Patek! Inget ont om Rob. annars, de har bra kundservice, bara lite långsam, enligt ovan.
Frågade du överhuvudtaget om du fick behålla klockan så länge? Jag fick iaf det som alternativ när det skulle ta lång tid med delar.Men för att nå pudelns kärna i denna diskussionen - det är ju extremt störande att man inte får behålla sin klocka under väntetiden! Om klockan fungerar, men behöver service, varför kan man inte få ha den själv tills urmakaren kan börja med jobbet?
Som det är nu så lämnar man in klockan. Här kommer första onödiga klockfrånvaron, klockan blir en fysisk kölapp hos urmakaren innan den öppnas och utvärderas + prisuppgift ges. Kan ni inte ge mig en "kölapp" och skicka SMS dagen innan urmakaren behöver klockan?
Därefter kanske beställs delar, detta leder till väntan. Men ofta finns väl allt hos urmakaren: packningar, kanske glas + oljor. 3-4 veckor går, då klockan återigen är fysisk kölapp hos urmakaren. Kan ni inte ge mig en "kölapp" och skicka SMS dagen innan urmakaren behöver klockan? Ni hade bara behövt skruva ihop klockan + göra trycktest...
Jag brukar störa mig på att bilverkstäder inte vill göra servicejobb medan jag väntar. Dels tror jag det handlar om att de vill kunna planera sin dag helt som de vill, dvs slippa pressen att klara ett jobb precis mellan två tider; och dels vill de inte att kunderna skall veta hur snabbt ett enkelt (men dyrt) servicejobb tar.
Men urmakarna är ju ännu värre.Kanske beror det på att klockor tar upp liten volym att förvara. Tänk er en bilhandlare som lagrar upp 4-veckors-jobb-bilar på gården, galet!
Nog borde urmakarna kunna bli lite mer kundvänliga? Kanske kan gångkalibreringen leda till att de inte kan bli lika "effektiva" som bilservicear, men nog borde de kunna bli bättre?
På tal om detta, om någon vill få sig ett skratt så rekommenderar jag att be om låneklocka på Rob. Engström! Jag i min enfald stod där och hoppades på någon enkel Rolex, kanske en Omega... Då drar de fram en reklamklocka (tror den hade deras logga eller nåt) som får en Swatch att kännas som en Patek! Inget ont om Rob. annars, de har bra kundservice, bara lite långsam, enligt ovan.
Frågade du överhuvudtaget om du fick behålla klockan så länge? Jag fick iaf det som alternativ när det skulle ta lång tid med delar.
Tror i ärlighetens namn att du får dig samma skratt hos dom flesta AD's om du förväntar dig en dyr klocka till låns. Breitling och Hublot hade väl låneklockor tidigare, men tror knappast någon AD lämnar ut en Rolex eller Omega som låneklocka...