Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Körde du på med eller utan alligator?Fick hem glas till tavelsidan igår. Safirglas precis som det som satt i. Dock 0,1mm tunnare. Men det tror jag inte ens man märker. Tryckt det på plats idag. Så nu kan jag gå vidare med montering av alla miljarder boettdelar. Även beställt nytt armband via Jarl Sandin.
![]()
![]()
![]()
Med, så samma som satt påKörde du på med eller utan alligator?
Haha ja saftigt med 6600kr men samtidigt nödvändigt. Bara att tugga i sig, köpte klockan ganska billigt ska tilläggas![]()
(När ord är överflödiga)
Så roligt att höra! Jag verkar ju på västkusten@JoakimS , Bruuh så roligt/nyttigt/informativt att läsa och följa!!! Du borde ha din egen sektion här på forumet!!! Jag har lärt mig mycket av din inlägg, kommer du till västkusten så är en helkväll på mig![]()
Skulle sätta mineralglas. Glaset är ju ganska skyddat när den sitter på armen så ingen teknisk vits med att ha ett reptåligare glas på insidan. Är min take på det iallafallFick monterat ihop boetten lite grann. Inväntar att bandet ska komma nu innan spänne och resten åker på.![]()
![]()
Har tidigare åkt på att jag beställt glas och packningar och så visar det sig vara antingen 0,1mm för litet eller för stort så jag gillar att beställa ordentligt överflöd och hellre lagerhålla lite för framtiden. Detta kom idag så borde hitta rätt glas för baklocket nuhar nog både mineral och safirglas som ska passa. Ska man sätta i mineralglas som är original, eller uppgradera till safirglas?
![]()
Jag gillar verkligen om designen och för min egen del skulle riktigt fina quartzverk i fler modeller lyfta Hublot.Då har du bott under en sten. Kör Sellita och inhouse om jag förstått rätt. Har bara kvarts själv. Är designen som tilltalar, i rätt storlek.
Petig ska du verkligen vara! Bra fångat hur kunde jag missa detInte för att vara petig men jag skulle rotera bezeln 120 grader medsols eller 60 grader motsols så att borstningen av den keramiska ringen följer boetten @12 - @6
![]()
Sådär det var bättre, tack!Inte för att vara petig men jag skulle rotera bezeln 120 grader medsols eller 60 grader motsols så att borstningen av den keramiska ringen följer boetten @12 - @6
![]()