• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Set for life! Vad gör man nu?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är nu officiellt en "onewatchguy", efter att ha härjat omkring i klockträsket i snart 2 år. Vägen hit har varit kul, men jobbig ;) Nu skulle jag vilja betrakta mig som "set for life". Behöver absolut inget mer! Har ingen Graal som jag verkligen skulle vilja ha. Känner mig mätt och tillfreds, då jag kämpat hårt för min nuvarande åsikt och mitt innehav ;) Är det fler som känner på ett liknande sätt? Alltså känner sig tillfreds med sitt innehav, så att säga "set for life"? Eller känner du en tomhet, som om du befinner dig i ett vakum, uttråkad, och rastlös? Inte för att jag gör det men... ;)

Min schletna, rostade Flinga (Tudor 94110), från mitt födelseår...

IMG_6593.jpg


20120926_220951.jpg


1347432093606.jpg


IMG_6191.jpg


Min reservdinka, för lite variation ;) En militärmärkt Citizen 52-0110, givetvis också från mitt födelseår :)

IMG_6590.jpg


IMG_6170.jpg


IMG_6235.jpg


Min riktiga beater (Casio ”Mudman”)...

DSC06280.jpg


IMG_2526.jpg


Hela familjen samlad…

IMG_6210.jpg


IMG_6214.jpg


IMG_6212.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Stort grattis!

Det tar tid men till slut är man där :) Nu ska du bara slänga ut din Citizen&Casio på k&s sen är 100% OWG!

Jag är faktiskt bara 98% då jag inte vågat sälja svärfars Seiko från 1976, den ligger i valvet och sover :)

Jag kollar fortfarande runt på annat, testar div i uraffärer. Är inne på att köpa på mig olika beg&billiga klassiker och lägga i valvet endast i samlarsyfte.

Men ovan jord är det bara min 14060M som gäller, men utesluter inte att tanten vill ha min Sub!Då måste jag ju ha nåt annat ;-)

Cheers!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ricrob

Patek
Jag säger bara lycka till! Med tiden och då menar jag inte lång tid heller, så kommer tomheten komma krypande, mark my words young man! :lol:
 

vekktah

Cartier
Blandar jag ihop dig med någon? Har inte den där flingan legat ute månader? Enligt min erfarenhet så räcker det med en enda liten tanke på flipp så måste klockan flippas. Själv har jag just nu en keeper (oris bc3) en 1680 som ligger trygga. + mina citizen då. Men övriga kommer garanterat att flippas. (Om inte min ekonomi dramatiskt ändras) men grattis så länge... Vad hände med din fina certina?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är också en one watch guy. En klocka på armen i taget osv. :cool:

Jag ger dig en vecka. Sen är du igång igen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
jakob.dala skrev:
Denke skrev:
Jag är också en one watch guy. En klocka på armen i taget osv. :cool:

Jag ger dig en vecka. Sen är du igång igen.

Onewatchguy var jag redan för ett par år sen. Nu.....
; )

Så här såg det ut för 1 ½ år sedan, då jag startade min resa på TTT. Och för 2 år sedan var det bara den vita SMP:n och Aqualanden hemma. För 10 år sedan hade jag bara Aqualanden. Jämfört med dagens innehav så är skillanden kanske inte så stor ;) Trots att runt 100 dinkor flippats :)

DSC05917.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det där är bull! man blir en one watch guy den dagen man hittar en dyr keeper och inte har råd att köpa fler! typexemplet är Chuckan.. Det är det du drabbats av. Sitter själv lite i den situationen då jag har alldeles för många keepers och annat att lägga cashen på temporärt. Så med andra ord, när du blir mer stadd i kassan upphör du vara en one watch guy..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det där är bull! man blir en one watch guy den dagen man hittar en dyr keeper och inte har råd att köpa fler! typexemplet är Chuckan.. Det är det du drabbats av. Sitter själv lite i den situationen då jag har alldeles för många keepers och annat att lägga cashen på temporärt. Så med andra ord, när du blir mer stadd i kassan upphör du vara en one watch guy..

Det ligger en del i det du säger. Det som gjort mig till en, mer eller mindre "onewatchguy", är att jag vill slippa hålla på och byta klocka hit och dit. Tycker det blev lite för, ska vi säga "fjantigt", att hålla på att matcha klocka efter omgivning, tillfälle mm.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rolex skrev:
Stort grattis!

Det tar tid men till slut är man där :) Nu ska du bara slänga ut din Citizen&Casio på k&s sen är 100% OWG!

Jag är faktiskt bara 98% då jag inte vågat sälja svärfars Seiko från 1976, den ligger i valvet och sover :)

Jag kollar fortfarande runt på annat, testar div i uraffärer. Är inne på att köpa på mig olika beg&billiga klassiker och lägga i valvet endast i samlarsyfte.

Men ovan jord är det bara min 14060M som gäller, men utesluter inte att tanten vill ha min Sub!Då måste jag ju ha nåt annat ;-)

Cheers!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag måste bara säga att jag hela tiden varit lite fundersam på varför du gjorts så, men nu är jag mest imponerad av att du klarat av det :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
LongCon skrev:
Sjukt trevlig flinga! Men One Watch Guy är du ju inte riktigt än :)

Tack, den den duger då jag av någon konstig anledning gillar imperfektion...och jag vet att jag fuskar ganska mycket gällande "onewatchgrejjen" ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Jag säger bara lycka till! Med tiden och då menar jag inte lång tid heller, så kommer tomheten komma krypande, mark my words young man! :lol:

Tack, lär behöva all lycka jag kan få, för att klara av detta ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
@theargonaut

Du vet att du kan citera flera inlägg i ett inlägg va? Blir lite mycket att skriva sex inlägg i rad för att svara på inlägg.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
vekktah skrev:
Blandar jag ihop dig med någon? Har inte den där flingan legat ute månader? Enligt min erfarenhet så räcker det med en enda liten tanke på flipp så måste klockan flippas. Själv har jag just nu en keeper (oris bc3) en 1680 som ligger trygga. + mina citizen då. Men övriga kommer garanterat att flippas. (Om inte min ekonomi dramatiskt ändras) men grattis så länge... Vad hände med din fina certina?

Nej, den skickades till sin nya ägare igår. Skulle behållt den om den var från mitt födelseår, vilket vägde tyngre. Certinan såldes till "gentlegiant", då den var för fin för att vara en reservdinka, saknade quick-set, och var från fel år ;-) Har tyvärr inte sett den eller "snällajätten", här eller på TTT, sen dess. Var är du?! :-(

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
@theargonaut

Du vet att du kan citera flera inlägg i ett inlägg va? Blir lite mycket att skriva sex inlägg i rad för att svara på inlägg.

Tack för sparken i baken! Har inte letat fram hur man gjort det förrän nu.

JoberMan skrev:
vekktah skrev:
Ah, nu ser jag. Nya visare va?
Nej, en helt annan flinga.

Stämmer bra.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
theargonaut skrev:
JakobZ skrev:
@theargonaut

Du vet att du kan citera flera inlägg i ett inlägg va? Blir lite mycket att skriva sex inlägg i rad för att svara på inlägg.

Tack för sparken i baken! Har inte letat fram hur man gjort det förrän nu.

JoberMan skrev:
vekktah skrev:
Ah, nu ser jag. Nya visare va?
Nej, en helt annan flinga.

Stämmer bra.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Så ja! :mrgreen:
 

paradis

Audemars
Pleximannen skrev:
Ricrob skrev:
Jag säger bara lycka till! Med tiden och då menar jag inte lång tid heller, så kommer tomheten komma krypande, mark my words young man! :lol:

:lol: Exakt så är det. Förr eller senare kommer Satan krypande :twisted:


Precis så är det för mig.Har velat ha en DD President,efter några år köpte jag den.Ville ha en submariner,köpte 16610.6män senare sålde jag den.Nu fick jag för mig att,VINTAGE Sub,det ska jag ha...köpte 1680 -77,nu efter reparation,service är jag nöjd,med den.Nu har jag tittat på 5512/13,från mitt födelse år,det blir INTE billigt,så nu letar jag efter en sådan...
Jag är jätte nöjd med min guld klocka,sport Sub för vardag,men någon i mitt huvud säger "bara 1 till"........
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror faktiskt inte man riktigt platsar här om man inte har paradis tänk, "bara 1 till"....... det är väl det som driver en att besöka forum..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Tror faktiskt inte man riktigt platsar här om man inte har paradis tänk, "bara 1 till"....... det är väl det som driver en att besöka forum..

Både KS&TTT är av tradition ett socialt forum där klockan är biljetten in i en gemenskap där allt mellan himmel&jord diskuteras. Det tycker jag är charmen med forumet(n).

Du behöver alltså inte vara fanatisk klocknörd, räcker gott med ett ur för att vilja hänga här :)

Cheers!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
paradis skrev:
Pleximannen skrev:
Ricrob skrev:
Jag säger bara lycka till! Med tiden och då menar jag inte lång tid heller, så kommer tomheten komma krypande, mark my words young man! :lol:

:lol: Exakt så är det. Förr eller senare kommer Satan krypande :twisted:


Precis så är det för mig.Har velat ha en DD President,efter några år köpte jag den.Ville ha en submariner,köpte 16610.6män senare sålde jag den.Nu fick jag för mig att,VINTAGE Sub,det ska jag ha...köpte 1680 -77,nu efter reparation,service är jag nöjd,med den.Nu har jag tittat på 5512/13,från mitt födelse år,det blir INTE billigt,så nu letar jag efter en sådan...
Jag är jätte nöjd med min guld klocka,sport Sub för vardag,men någon i mitt huvud säger "bara 1 till"........

Om du vill bli av med din 1680 från -77, kan jag tänka mig att ha den som reserv istället för min Citizen, byta? ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Topp