• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sevärt i klocksvängen i London?

P

Philippe Stern

Guest
Drar till London ett par dagar. Vad får man inte missa i klocksvängen? Vilket är bästa butik för Rolex centralt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns både JLC och AP nära eller på Bond St, misstänker att det finns Rolexburik i närheten där också. Dyrt som satan i UK nu dock. Posta gärna lite bilder och erfarenheter här sedan. Bra att ha för nästa man som ska dit. :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Harrods får du inte missa dem har allt, VC, PP, Panerai, Lange, Mill, Rolex, Cartier, AP, FC, Montblanc, Blancpain, Breitling, Hublot, Glashutte, Tag, Baum, Tudor, Arnold, Omega, Longines, JLC.. har säkert missat något märke.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Finns en hel del att se i klockväg på New Bond street bla Blancpain-butiken :)

Edit: Patek-butiken får du inte heller missa. Ligger ett stenkast från BP-butiken.
 
Senast ändrad:

Portofino

Panerai
Eftersom jag är ganska förtjust i independant och micromärken så rekomenderar jag Marcus watches. Har märken som Richard Mille, Urwerk, MB&F, Piaget, Greubel Forsey, AP, Hublot etc. Värt ett besök! Ligger på New Bond street.
 
Kommer just från The Vintage watch company i Burlington Arcade. Såg en 16613 i fönstret utan prislapp och gick in för att kolla. Inga som helst planer på att köpa ville bara kolla priset. Mycket trevlig kvinnlig expedit men undrar hur mycket koll hon hade. Fick gå ut och peka på klockan i fönstret då 16613 inte verkade räcka som beskrivning, det fans endast en. Nåväl, får den i handen och allt ser bra ut. Ingen box, inga papper etc etc. Hon tar nu fram miniräknaren och säger att dom har 20% rabatt på alla klockor för tillfället, börjar låta iaf lite intressant. Ser aldrig vilka summor hon knappar in men med ett leende säger hon att dom kan släppa den för #trumvirvel# £9900!!!!
Tackar för mig och lämnar lätt vimmelkantig.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kommer just från The Vintage watch company i Burlington Arcade. Såg en 16613 i fönstret utan prislapp och gick in för att kolla. Inga som helst planer på att köpa ville bara kolla priset. Mycket trevlig kvinnlig expedit men undrar hur mycket koll hon hade. Fick gå ut och peka på klockan i fönstret då 16613 inte verkade räcka som beskrivning, det fans endast en. Nåväl, får den i handen och allt ser bra ut. Ingen box, inga papper etc etc. Hon tar nu fram miniräknaren och säger att dom har 20% rabatt på alla klockor för tillfället, börjar låta iaf lite intressant. Ser aldrig vilka summor hon knappar in men med ett leende säger hon att dom kan släppa den för #trumvirvel# £9900!!!!
Tackar för mig och lämnar lätt vimmelkantig.
Köööööp!:D
 
Topp