• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sevenfriday i sverige

Dexter86

Cartier
jo det kan man säkert göra .. men undrar bara hur det kommer sig att det inte finns en ÅF eller GeneralAgent i sverige/norden
 

Rey

Rolex
Som ovanstående säger Sevenfriday Scandinavia finns i Stockholm med showroom på Palandersgatan 33. Är man säker på vilken modell man vill ha så är det bara att maila dem så får du den skickad på ett kick! Beställde min P2 direkt när de kom till Sverige från dem och det gick smärtfritt och smidigt :)
 

KalleKnuda

Cartier
Är glad så länge vi slipper se Vintergatans fulaste klockor här.

J


NbGEmzy.jpg
 

Dexter86

Cartier
och dom är generalagent för SF i skandinavien eller vad är deras funktion ?
för jag menar ... du kan ju inte gå in till någon butik i hela sverige och köpa den klockan typ ...
 

Rey

Rolex
och dom är generalagent för SF i skandinavien eller vad är deras funktion ?
för jag menar ... du kan ju inte gå in till någon butik i hela sverige och köpa den klockan typ ...


De ansvarar för försäljningen och utskickningen inom skandinavien japp! Mig veterligen är deras showroom det enda stället du kan köpa på i Sverige just nu i alla fall.
 

par

Patek
2-Faktor
Gillar designen men testade dem i somras och de kräver ju sen handled. Jag har för lite av det:(
 

Dexter86

Cartier
tycker också dom är brutalt fräna ... men kan inte motivera ett köp för dom pengarna för den klockan :)
har iofs en Locman Italy jag gav 8-10.000 för men ändå
undra vad man får för en beg sån idag ...
 

Dexter86

Cartier
hur fasiken kan den säljas över listpris , tycker jag också är lite märkligt hehe

attans med , min ide om att marknadsföra SF i sverige och norden sket sig när dom där i sthlm redan va på plats :)
den klockan bör ju synas och göras otroligt mkt mer reklam för ...
finns ju fasiken inte i en enda butik ju ..
 

psj

Omega
Bumpar tråden lite.

Gillar verkligen SFs design och koncept. Förstår verkligen inte varför ingen tar in dem i lite butiker, jag vill ju prova innan man köper! Det där showroomet i stockholm, vad är det för företag?
Kan någon vänlig själ berätta lite närmare kring urverket de använder. Det jag kan utläsa är enbart modellen och att den har 21 juveler.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Bumpar tråden lite.

Gillar verkligen SFs design och koncept. Förstår verkligen inte varför ingen tar in dem i lite butiker, jag vill ju prova innan man köper! Det där showroomet i stockholm, vad är det för företag?
Kan någon vänlig själ berätta lite närmare kring urverket de använder. Det jag kan utläsa är enbart modellen och att den har 21 juveler.

det är ett miyota 8s27 urverk.
 

psj

Omega
Tack rolle.
Även jag har luskat ut att det är en 8s27. tyvärr säger det mig extremt lite (ja 21 juveler då).
Vad är det för avvikelser, hur stor reservkraft, är det ett urverk som kan matcha ETAs motsvarighet eller kanske bättre?
 

psj

Omega
Tror dom komne hålla bra i värde på begmarknaden. Ta en titt på typ instagram och se efter vad dom har för klienter.
 
Topp