• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sevenfriday.

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som har varit "hands-on" på detta märke? Någon bra att veta info?
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittade ingen AD i Sverige på hemsidan. Man vill ju gärna klämma på en. Går i köptankar.
 

max

Dancing Queen
...alltså de är ju inte så fina, lite theoremastuk i konservburk om man får säga det utan att bli kölhalad (ja, jag har provat en). Smaken är ju dock som baken (hårig och ofräch?) :D
Vad kostar en såndär pjäs? Och vad är det för verk i dem egentligen, något roligt? Upplys en okunnig.
Såg nåra bilder någon här i svedala lagt upp på en massa kartonger så någon i landet bör sälja dem, vette fanken vem dock.
 

Charles_

Rolex
...alltså de är ju inte så fina, lite theoremastuk i konservburk om man får säga det utan att bli kölhalad (ja, jag har provat en). Smaken är ju dock som baken (hårig och ofräch?) :D
Vad kostar en såndär pjäs? Och vad är det för verk i dem egentligen, något roligt? Upplys en okunnig.

Priset ligger på 8499kr inklusive frakt och det sitter automatiskt Miyotaverk inuti den.
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag varit hos Sevenfriday Scandinavia och klämt och kladdat! Allt detta ägde rum i en av Sveriges mest anrika musikstudios, sjukt va? Ska träffa en bättre påläst kille på fredag och överväga ett eventuellt köp. Kul :woot:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
...alltså de är ju inte så fina, lite theoremastuk i konservburk om man får säga det utan att bli kölhalad (ja, jag har provat en). Smaken är ju dock som baken (hårig och ofräch?) :D
Vad kostar en såndär pjäs? Och vad är det för verk i dem egentligen, något roligt? Upplys en okunnig.
Såg nåra bilder någon här i svedala lagt upp på en massa kartonger så någon i landet bör sälja dem, vette fanken vem dock.


Har samma uppfattning. Mitoya-verket gör ju inte riktigt att det rycker i div. lemmar...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu har jag varit hos Sevenfriday Scandinavia och klämt och kladdat! Allt detta ägde rum i en av Sveriges mest anrika musikstudios, sjukt va? Ska träffa en bättre påläst kille på fredag och överväga ett eventuellt köp. Kul :woot:
181916d1280974374-2000-es300-chrome-oval-exhaust-tips-useless-without-pics.jpg
 
C

China

Guest
Har samma uppfattning. Mitoya-verket gör ju inte riktigt att det rycker i div. lemmar...

Det är väl inget fel på Miyota verket, däremot så kan jag tycka att prislappen är något hög. Men jag tycker trots allt att Sevenfriday ska ha en eloge, man står för vad man säljer och har inte fallit för frestelsen att köpa "Swiss made" på den svarta marknaden.
 

Rey

Rolex
Fick hem min P2 i går och måste säga att jag är riktigt nöjd faktiskt. Cool design och den är faktiskt ännu lite snyggare i verkligheten än på bilderna. Den är relativt stor men har okej handleder själv (19cm) så det funkar faktiskt bra! Kan bara rekommenderas, mycket klocka för pengarna som sagt. För er som undrar extra om storleken så lägger jag upp en bild bredvid en hubbe á 44mm så får ni en bild av hur stor den uppfattas.

ysEMD7Z.jpg
 

sjobbe

Cartier
Tycker dem verkar innovativa och trevliga, spanade lite på deras hemsida nyss. Kan tycka att priset är i överkant för vad man får i ren klockväg.
Nu är det väl däremot design man betalar för, i huvudsak.
 

Ricrob

Patek
Ja, jag flikar in vad jag tycker igen..

Jag tycker designen är riktigt cool även om det handlar mest just om en "designklocka".

Jag tycker det är lite synd på verket och känslan när man skruvar på kronan men skulle absolut kunna tänka mig en ngn dag, vem vet..?

SjO7ANk.jpg
 

Camo00

Patek
De hade varit såå mycket snyggare utan en massa skeleton-tjafs, med lite cleana 70-talstavlor istället.
Priset? Tja, Miyotaverket kostar ett par hundra, så 1495:- kan de väl få ta utan att skämmas...
 

Charles_

Rolex
Fick hem min P2 i går och måste säga att jag är riktigt nöjd faktiskt. Cool design och den är faktiskt ännu lite snyggare i verkligheten än på bilderna. Den är relativt stor men har okej handleder själv (19cm) så det funkar faktiskt bra! Kan bara rekommenderas, mycket klocka för pengarna som sagt. För er som undrar extra om storleken så lägger jag upp en bild bredvid en hubbe á 44mm så får ni en bild av hur stor den uppfattas.

ysEMD7Z.jpg

Ser riktigt bra ut :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag testar just nu en P2 och mina första intryck är att det är en stadig men väldigt intressant pjäs. Utseendet är kaviar, men jag tycker det är kul hur man lyckas förvandla ett i sammanhanget mycket blygsamt och enkelt verk till en så imponerande pjäs.
 

Rey

Rolex
Topp