• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shaken not Stirred - Om skakningar och vintageklockor

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Hur mår dom våra kära vänner (klockorna) av tex. taskig framvagnsinställning på bilen eller MC-körning osv.

Har just nu hyfsat dåliga däck och troligen fel på hjulinställningen på bilen och som bonus på det är det vägarbeten och dålig asfalt som gör att Vintageklockan skakar ganska duktigt i 30-45min varje morgon, är det en risk att delarna i klockan skakar sönder av det?

Hur tåliga är vintageur?
 

Norra

Panerai
Jag har bl. a en Omega från 64. Jag har ägt den i två år, men den har levt i 50, brukar jag tänka. Den har alltså gått igenom ganska mycket, bra mycket mer än vad jag med störst sannolikhet någonsin kommer utsätts den för i alla fall..
 

Pictor

Audemars
Hur mår dom våra kära vänner (klockorna) av tex. taskig framvagnsinställning på bilen eller MC-körning osv.

Har just nu hyfsat dåliga däck och troligen fel på hjulinställningen på bilen och som bonus på det är det vägarbeten och dålig asfalt som gör att Vintageklockan skakar ganska duktigt i 30-45min varje morgon, är det en risk att delarna i klockan skakar sönder av det?

Hur tåliga är vintageur?

Leta upp en City med 20-25 stenar, eller en Heuer dykkvartsare så kan du hålla i bergborren; Trust me
 
D

Deleted member 1154

Guest
En Omega Speedmaster Månklocka borde väl klara en och annan risig vägbana, det är väl inget mot atmosfären :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har nästan uteslutande vintage, oftast med sportkaraktär,
Jag gör allt med dessa förutom vattensport , detta för att jag inte provtrycker regelbundet . Jag högg tex ved häromdagen med en äldre dykare ..

Kör hårt.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jaja, jag ville mest ha en ursäkt för att motivera mig att köpa nya däck och eller ny bil :-(

Åker runt i en sån här pärla (allt för att spara pengar till klocknörderiet)

(Bild lånad från inter-nett)

 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tror våra kroppar fångar upp större delen av stötarna, men kanske att serviceintervallet förkortas om det sker på en daglig basis.
 
Topp