• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shinola Runwell, chrono-knappen borta...

Toby

Breitling
Hej forumet. Min första post här så plz be kind ;)

Min Shinola Runwell Chrono's ena chrono-knapp har gått av/lossnat, och jag har ingen aning om hur det gick till. Klockan satt på armen och när jag tog av mig jackan efter jobbet så var den trasig. Jag måste ju uppenbarligen stött emot något på hemvägen, men inget jag lagt märke till, så det kan inte varit någon redig smäll.

Jag har ännu inte kollat upp på hur garantin funkar och vad den täcker, och tänker dessutom: "kan det hända en gång kommer det hända igen..." så jag funderar därför på att kontakta Shinola och snällt fråga ifall de kan skicka hit ett gäng knappar så jag har i reserv, och sen lämna in och få det fixat på hemmaplan. Så nu till mina frågor.

A) Skulle ni resonera likadant, eller skulle ni försöka få knappen utbytt av Shinola?
B) Om ni skulle fixa det här hemma, vilken urmakare skulle ni välja (helst Sthlm med omnejd) och C) har ni nån aning ungefär vad priset skulle bli?

Thanks :)
/Toby
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aldrig hört talas om märket, men att sätta dit en knapp är inga konstigheter om du fick en skickad till dig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det garantitid kvar så är det ALLTID bättre att lämna in klockan dit den ska egentligen. Det kan ju även vara annat som gått sönder. Knappen ska ju inte kunna trilla ut. Har du tur så får du en ny klocka istället och därmed troligtvis även ny garantitid.
 
Topp