• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Should it stay or should it go?...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sitter på altantrappan och funderar.. Tycker Tudorn är snygg som fn men det händer ofta att det är den jag tänker på att sälja eller byta när jag blir sugen på ngt nytt.
Varför är det så? Den är ju kanon!!Men ändå sällan använd..
Hoppas på att en liten "Laddie classic 01" hjälper mig med svaret..:)


59206879-AB2E-4033-BD46-97DA19FC1BF8-698-00000074EB76C493_zpsc23489b1.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ställ dig framför spegeln med den på handleden. Gillar du det du ser, behåll den. Vill du hellre se nått annat på handleden, släpp den.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den ju! Det är ju det som är mitt dilemma...
BA52E6B5-EA6A-440A-8C63-D0112A33D98A-698-0000008629A03170_zps8557c623.jpg
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad flippas en sådan rackare för i ungefärliga SEK, ser onekligen trevlig ut!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Enkelt! Jämför "keeperkänslan" med dina övriga klockor, och om den kommer på sista plats, så är den körd, för jag antar att det är något annat som lockar mer...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Den hade för mig varit "nästan" en Daytona. Så jag hade nog flippat den, sparat några kulor och köpt mig en Daytona. ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tråden lyder, keep or not.
Jag säger sälj den.
Men om du gillar den som jag tycte läsa, behåll!
 

_z_

Omega
Helt klart sälj. Till mig billigt som fan för denna är ju underbar!

Skämt åsido. Jag vet inte hur ni flippare fungerar så jag vet inte. För övrigt så tycker jag att denna är snyggare än nån Daytona jag sett men jag vet, det har tydligen ingen betydelse för en Rolex är ju en Rolex ;-)

SGS3 via Tapatalk.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hur långt är ett snöre?.. Det går ju inte att svara på!? Eller rättare sagt, det finns för många svar :)

Ett snöre är alltid mellan 30 cm och 100 cm långt!;)
Är det under 30 cm långt är det att betrakta som en "stump", och är det längre än 100 cm är det ett "rep"!:p

Visst är det svårt att välja men min fråga baserades på det du skrev innan, d v s att du"...var sugen på ngt nytt", och då tänkte jag att du kanske hade något särskilt i tankarna?
För egen del är det ofta så processen fungerar...jag sitter nöjd med det jag har, ser plötsligt något jag intalar mig att jag måste ha, och så börjar tankarna om att sälja av ett eller annat för att finansiera det nya köpet, eller för att hålla ned antalet i samlingen.

Tycker nog du skall sälja Tudor i alla fall eftersom du redan verkar börjat tänka i de banorna.

Hur som helt...lycka till när du bestämt dig!:)
 
Topp