• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sicura jump hour watch

Mangel

Breitling
Hittade denna roliga klocka i en gammal låda, klockan fungera som den ska, är det någon som vet vad den kan vara värd? känns som jag vill behålla den men samtidigt har den legat i en låda i 20 år och lär nog tyvärr fortsätta med det :(



 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
500-1000:- skulle jag tippa... tycker jag ha sett att de legat ute på bukten för runt 100-250$

Beror på vilket skick den är i men det yttre på din ser ju iaf fint ut!

Sedan har jag ingen aning om det finns olika sicura/(Baumgartner?) urverk som ligger i olika prisklasser... Men jag är super-amatör så kolla om någon med mer koll... Ni vet vilka ni är ;)


Edit. Hittade den här på bukten, du kan ju följa den och se vad den går för...
http://www.ebay.co.uk/itm/RARE-VINT...225411041?pt=Wristwatches&hash=item2a31e051e1
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svaren, det är en riktigt cool klocka, när jag har visat den för några kompisar så fattar dom först nästan inte hur man avläser tiden :) klockan är i riktigt fint skick och ser ännu fräschare ut i verkligheten. Breitling verkar ju vara inblandad i klockan då den ofta benämns Sicura/Breitling

http://www.rubylane.com/item/853278-1117/Sicura-Breitling-Jump-watch-RETRO


Många gånger vill säljarna på Ebay göra sken av att Sicura och Breitling är samma märke, även om så ej är fallet. Ägaren till secura köpte upp Breitling under 70-80 talet någon gång och valde sedan att skrota Sicura. Vad jag vet så delade de ej fabriker/urverk under någon period... Det är som att säga att swatch och Omega är samma märke, eftersom Swatchgroup äger Omega! ;)

*Edit* Även om det inte är en Breitling är klockan asball!

De som kan mer i ämnet, fyll gärna på! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Enkel men kul dinka. Värd några hundralappar. Breitling och Sicuraklockor har aldrig haft något gemensamt mer än ägandeskap.
 
Topp