- Pris
- 5500kr
- Returpolicy
- Enligt ö.k
- Bilder Skickat
- Ja
Hej,
Till salu är en fin vintage dykare från Sicura. En kul detalj är att Sicura köpte upp Breitling 1979. Klockan är i överlag väldigt fint skick. Finns någon repa i glaset som inte går bort, syns bara i vissa ljus/vinklar.
Har precis genomfört en service av klockan under Februari-Mars 2023. Hela verket monterades ner, en skadad del byttes ut och sen monterades det ihop och oljades.
Jag har burit klockan under en tid för att säkerställa att den fungerar som den ska. Mjuk i uppdrag, går fint att ställa tid. Klockan går nu också bra enligt bild.
Märke: Sicura
Model: Submarine 400
Årtal: Tidigt 70-tal
Urverk: EB 8021n, manuell, datum, 23 jewels
Lug width: 20 mm
Bezel: Steglös vridring, vridbar i båda riktningar
Boett: Stål på baklock och förkromad boett
Diameter: Vridringen är 38mm, inkl krona ca 41mm.
Glas: Plexiglas
Armband: Passande nato-band som matchar klockan väldigt bra.
Referenser:
klocksnack.se
Bilder:
Till salu är en fin vintage dykare från Sicura. En kul detalj är att Sicura köpte upp Breitling 1979. Klockan är i överlag väldigt fint skick. Finns någon repa i glaset som inte går bort, syns bara i vissa ljus/vinklar.
Har precis genomfört en service av klockan under Februari-Mars 2023. Hela verket monterades ner, en skadad del byttes ut och sen monterades det ihop och oljades.
Jag har burit klockan under en tid för att säkerställa att den fungerar som den ska. Mjuk i uppdrag, går fint att ställa tid. Klockan går nu också bra enligt bild.
Märke: Sicura
Model: Submarine 400
Årtal: Tidigt 70-tal
Urverk: EB 8021n, manuell, datum, 23 jewels
Lug width: 20 mm
Bezel: Steglös vridring, vridbar i båda riktningar
Boett: Stål på baklock och förkromad boett
Diameter: Vridringen är 38mm, inkl krona ca 41mm.
Glas: Plexiglas
Armband: Passande nato-band som matchar klockan väldigt bra.
Referenser:
JoakimS
Hej! Jag tar gärna emot referenser på hur det har varit att handla/sälja av/till mig. Tack! Mvh Joakim

Bilder:
Senast ändrad: